URBAN - Optimism in ceea ce priveste evolutia cifrei de afaceri |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 14 Apr 2017 10:19 |
In cele aproape doua decenii de cand promoveaza utilajele Urban pe piata din Romania, compania Urban C&O a reusit sa consolideze prestigiul acestor echipamente, convingand o serie de producatori importanti de tamplarie termoizolanta ce activeaza pe piata locala ca investitiile in tehnologii performante sunt cele mai rentabile, iar calitatea produselor finite compenseaza complet, depasind chiar diferentele generate de costurile de achizitie. Eforturile depuse in aceasta perioada lunga s-au concentrat spre educarea pietei de profil si au vizat, de asemenea, asigurarea unor servicii optime si prompte de intretinere, astfel incat sa fie garantata functionalitatea continua a utilajelor, in conditii de fiabilitate maxima. In continuare, Catalin Polivanov, director general al companiei se refera la perspectivele de dezvoltare pe termen scurt si mediu.
- Cum a evoluat Urban C&O in ultimii ani prin prisma rezultatelor financiare si in ce fel ati reusit sa gestionati dificultatile inerente unei crize economice profunde?
- Incepand cu 2012, vanzarile s-au plasat pe un trend continuu ascendent, cu exceptia unei sincope consemnate in 2013, cand societatea noastra a inregistrat o anumita pierdere. Scaderea respectiva a fost insa complet acoperita de livrarile directe realizate in Romania de partenerii nostri consacrati Urban, Schirmer si Rapid. Recesiunea care a afectat activitatea tuturor companiilor din domeniu, cu precadere in intervalul 2010 – 2013 a fost depasita relativ usor, prin implementarea unor masuri precise, care au vizat scaderea anumitor cheltuieli si maximizarea rezultatelor aferente serviciilor prestate catre clientii nostri. De aceea, continuam sa fim optimisti, iar pentru 2017 si 2018 prognoza este de crestere. Ne bazam mai ales pe tendinta clara a companiilor din domeniu de a-si finanta investitiile prin accesarea fondurilor europene, precum si pe interesul unor clienti de a-si spori capacitatile de productie. Trebuie mentionat totusi un amanunt important - si anume acela ca toata evolutia respectiva are loc pe fondul majorarii activitatii de export.
- Ce strategie de marketing va propuneti sa implementati in perioada urmatoare, avand in vedere noul context concurential, nivelul sporit de informare a clientilor si cresterea cerintelor legate de automatizare?
- Politica noastra de marketing presupune eforturi suplimentare de persuasiune indreptate mai ales catre clientii importanti, pe care dorim sa-i convingem in ceea ce priveste calitatea si durabilitatea produselor Urban, Schirmer si Rapid. Instrumentele prin care ne propunem atingerea acestui obiectiv se refera, printre altele, la organizarea de vizite in cadrul unitatilor de productie ale unor firme consacrate din Europa, pentru a demonstra in mod direct increderea pe care acestia o acorda echipamentelor promovate de compania noastra. De asemenea, tot sub umbrela strategiei actuale se pozitioneaza si serviciile de consultanta gratuita acordata celor ce deruleaza programe de majorare a capacitatilor proprii de productie prin folosirea unor resurse proprii sau celor care isi propun sa achizitioneze utilaje prin intermediul fondurilor europene.
- Care sunt firmele cele mai importante care au luat recent decizii de modernizare apeland la produsele livrate prin intermediul Urban C&O?
- Achizitii noi au fost facute, in ultima perioada de o serie de companii importante din Romania, dintre care o parte au o activitate sustinuta pe pietele externe. Printre acestea, se numara Optimedia, Fiesta Construct, ADF, Izotec, Plast Lasgo, Izoterma, Aterm etc. De asemenea, la momentul actual ne aflam in tratative cu o serie de alti procesatori autohtoni importanti, care si-au manifestat deja interesul de a-si mari capacitatile actuale de productie.
- Cum intentionati sa va consolidati pozitia competitiva pe o piata care sufera inca de pe urma impactului puternic generat de recesiune?
- Lucrurile sunt foarte clare din acest punct de vedere. In primul rand, vom continua demersurile de consolidare a cotei pe care o detinem pe piata utilajelor din Romania, iar acest obiectiv va presupune o intensificare continua a actiunilor de promovare a solutiilor moderne si performante destinate utilarii unitatilor specializate in productia de tamplarie termoizolanta. In al doilea rand, vom adapta utilajele noastre cerintelor pietei, care sunt intr-o permanenta schimbare. In fine, un aspect vital este legat de faptul ca suntem determinati sa ne respectam promisiunea in ceea ce priveste productivitatea echipamentelor furnizate.
- Ce previziuni aveti in legatura cu evolutia cererii, pe termen mediu si lung?
- Dupa cum subliniam anterior, pentru perioada urmatoare estimam o crestere a cererii de utilaje noi, tocmai prin prisma accesului sporit la fondurile europene al companiilor din bransa. Aceasta va duce, in mod evident, la imbunatatiri importante inclusiv in ceea ce priveste cifra noastra de afaceri. Este clar faptul ca o majorare semnificativa a cererii de ferestre termoizolante, mai ales in regiunile in care consumatorii sunt mai bine informati si, in consecinta, mai exigenti, va duce, in mod automat, la o cerere mai mare de utilaje performante, productive si fiabile. Avantajul competitiv pe care il detine compania noastra este acela ca putem raspunde, impreuna cu partenerii nostri, la orice solicitare tehnica, pentru a rezolva rapid si eficient problemele inerente aparute in procesul de productie.
|