ORBANSOFT: Oferta diversa de programe in 2011 |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 13 Iul 2011 10:40 |
Orban Janos (44 de ani)
Functia/Firma: director, Orbansoft;
Experienta profesionala: 19 ani in domeniul software-ului si proiectarii asistate de calculator.
Principalul proiect de investitii pe care il are in vedere conducerea companiei Orbansoft este reprezentat de dezvoltarea permanenta a programului „Fenestra 2000”, pentru a putea asigura beneficiarilor solutii informatice personalizate, nu doar software de calcul. Primele obiective de acest tip au fost reprezentate de crearea unui sistem destinat implementarii unei retele de vanzari in cadrul firmei de tamplarie termoizolanta (respectiv, "Fenestra 2000 NET" si versiunea "Fenestra 2000 Control") si de lansarea modului "Managementul proiectelor", care permite supravegherea si controlul procesului de ofertare-productie prin elaborarea documentelor aferente in format electronic. In continuare, se elaboreaza un modul de gestiune a stocurilor, toate acestea fiind dezvoltate pe baza solicitarilor venite din partea utilizatorilor. La final, se vor integra intr-un sistem complet de ofertare, productie si urmarire a procesului de fabricatie.
Care sunt versiunile software proprii, disponibile pe piata?
Programul promovat (Fenestra 2000), destinat ofertarii si productiei de ferestre, se comercializeaza in diverse variante, impreuna cu modulele sale, cum ar fi managementul proiectelor, comanda utilajelor, optimizarea debitarii pentru sticla si panelurile termoizolante etc. Din cauza cresterii cererii de produse ieftine, determinata de criza economica generalizata, am decis sa diversificam gama de programe. Astfel, pe langa variantele Basic si Standard, am dezvoltat doua versiuni mai ieftine (Start si Start+), prin eliminarea anumitor functii suplimentare care nu sunt strict necesare in procesul de ofertare si productie si nu influenteaza capacitatea programului de a fi exploatat in conditii optime. Aceste programe sunt, de asemenea, potrivite pentru firmele nou-infiintate din sectorul de ferestre. Astfel, la inceperea activitatii, versiunile pot fi utilizate cu succes, iar pe masura cresterii productiei sau dezvoltarii afacerii, se actualizeaza cu variante complexe.
Care sunt serviciile pe care le asigurati partenerilor dumneavoastra?
Asiguram servicii de asistenta tehnica, atat rapid, prin intermediul telefonului si al internetului, cat si prin deplasarea la sediul clientului. De asemenea, pe site-ul nostru am dezvoltat un serviciu de informare a utilizatorilor, prin care transmitem notificari despre noutatile Orbansoft. Majoritatea programelor este disponibila prin intermediul furnizorilor de sisteme, dar avem si cereri directe de la producatorii de tamplarie termoizolanta. De asemenea, intrucat sunt disponibile in mai multe limbi (engleza, maghiara, germana, franceza si italiana), aplicatiile se livreaza si la export.
Cum a decurs procesul de livrare in primele sase luni ale anului in curs?
In 2010, am consemnat o scadere a veniturilor fata de anul precedent. De asemenea, in primul semestru din 2011 am inregistrat o crestere de aproximativ 10% (fata de perioada similara anului trecut), ceea ce ne determina sa preconizam, pana la finalul actualului exercitiu financiar, o majorare de 20% a cifrei de afaceri.
Prezentati principalele masuri aplicate in perioada de recesiune.
Cea mai importanta dificultate pe care am intampinat-o in ultima perioada a fost reprezentata de scaderea numarului de comenzi si de solicitarile preponderente pentru aplicatii ieftine. Am reusit sa ne mentinem numarul de angajati specializati fara sa aplicam scaderi salariale, intrucat consideram ca este foarte important sa pastram forta calificata de munca si credem in continuitatea operatiunilor specifice. Speram ca, in intervalul urmator, producatorii de ferestre sa constientizeze importanta solutiilor informatice pentru eficientizarea activitatii, faptul ca o investitie in software se recupereaza rapid reprezentand o alta premisa favorabila in vederea dinamizarii vanzarilor.
|