Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
20 Sep 2013 12:31
|
Florin Potra, director general Astra Roger afirma ca activitatea de export nu mai este la fel de rentabila ca in urma cu doi - trei ani, intrucat companiile care activeaza in mod traditional pe anumite piete au inceput sa aplice, la randul lor, corectii asupra preturilor de comercializare a ansamblurilor de tamplarie termoizolanta, astfel incat avantajul competitiv detinut de firmele din Romania a fost mult atenuat. "In ceea ce ne priveste, aceasta a determinat o descrestere in acest an a incasarilor, cu un procent situat in jurul valorii de 20%. In pofida tendintei respective, continuam sa ne concentram atentia spre export, indeosebi spre zona Germaniei, unde comercializam cea mai mare parte a produselor realizate de compania noastra. Trebuie subliniat faptul ca modelele promovate pe plan intern sunt similare celor vandute beneficiarilor straini, utilizand sisteme Salamander de cea mai inalta clasa de performanta si repere de feronerie Maco si Roto. Evident, aceasta abordare nu ne ajuta foarte mult in Romania, unde beneficiarii se orienteaza inca preponderent in functie de criteriul pretului scazut, insa speram ca, in viitor, atitudinea respectiva sa se schimbe, cu atat mai mult cu cat cresterile exigentelor de eficientizare energetica vor imprima un impuls in aceasta directie. Pana atunci insa acordam o maxima importanta exportului, care cumuleaza, in prezent, circa 40% din totalul livrarilor Astra Roger. Consideram ca pozitia pe care o detinem in Germania este destul de solida, colaborand cu un dealer local si detinand toate certificarile si agrementarile solicitate de autoritatile federale. Totusi, pe termen lung, speram ca piata din Romania sa-si revina si sa ne permita o reorientare a atentiei spre beneficiarii autohtoni", a subliniat oficialul societatii. Informatii suplimentare, la www.astraroger.ro
|