ASTRA ROGER: Orientare spre clientii care solicita produse premium |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 31 Oct 2014 14:59 |
In ultimii ani, producatorul de tamplarie termoizolanta Astra Roger, din Capitala, s-a orientat puternic spre livrarile la export, aceasta strategie avand rolul de a asigura o compensare reala a tendintei de diminuare a cererii de produse specifice pe plan local. In continuare, Adrian Manea, director de vanzari al societatii, se refera la situatia actuala a companiei si la perspectivele de dezvoltare pe termen mediu si lung.
- Cum se caracterizeaza cererea de ferestre in acest moment atat pe piata locala, cat si pe cea internationala?
- In 2014, am inregistrat o sporire semnificativa a solicitarilor pentru produse din gama premium, in categoria respectiva incadrandu-se ansamblurile de usi liftant-glisante, precum si sortimentele de inalta siguranta, prevazute cu dispozitive de inchidere automata. Calitatea ofertei noastre este garantata de utilizarea unor sisteme performante de profile, furnizate de Salamander - Germania (90%) si Teraplast. In ceea ce priveste feroneria, aceasta este livrata de Maco, Roto si Winkhaus, geamul termoizolant fiind fabricat cu sticla furnizata de Saint-Gobain Glass Romania. Trebuie subliniat faptul ca relatiile de afaceri cu furnizorii de sisteme se bazeaza pe calitate, promptitudine si seriozitate. De aceea, am avut posibilitatea, mai ales in contextul actual al recesiunii, sa ne diversificam oferta, in special pe cea adresata pietei din Italia, unde am inceput sa promovam cutii de rulouri exterioare (asa-numitele "cassonette"), disponibile in variante de alb, stejar auriu si nuc, precum si in alte nuante, la cerere. Un avantaj competitiv major al companiei noastre este constituit, in acest moment, de asigurarea unor termene minime de livrare, inclusiv pentru produsele atipice.
- Ce probleme majore inregistrati in activitatea curenta?
- Pe piata din Romania, principalele dificultati sunt legate de lipsa proiectelor concrete, precum si a masurilor legislative prin care sa se impuna criterii stricte de productie si montaj pentru tamplaria termoizolanta. Un punct important al strategiei noastre de dezvoltare este cel care prevede consolidarea pozitiei societatii pe plan national, prin imbunatatirea relatiilor de afaceri cu partenerii traditionali si demararea discutiilor pentru noi proiecte cu dezvoltatorii imobiliari. Atuurile pe care le avem, constand in calitatea optima a produselor/serviciilor promovate si termenele scurte de livrare, reusesc sa surmonteze, intr-o mare masura, problemele uzuale determinate de scaderea cererii sau de preturile practicate de unii dealeri. - Care sunt intentiile de dezvoltare pentru perioada urmatoare?
- Analizand cu atentie realitatea conform careia nivelul de ofertare prin intermediul showroom-urilor s-a redus in mod semnificativ in ultimii ani, am luat decizia diminuarii numarului acestora. Ne-am concentrat mai ales asupra segmentului de clienti "premium", unde produsele noastre au o cerere mare, gratie respectarii stricte a caracteristicilor de performanta si a montajului profesional. In perioada urmatoare, nu am planificat investitii in utilaje sau spatii de productie, capacitatile actuale fiind suficiente pentru a asigura o crestere sustenabila a cifrei de afaceri.
|