ATERM: Investitie de 8 milioane de euro pentru dublarea capacitatii de productie |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 28 Aug 2023 06:30 |
Intr-o epoca de mare dinamism al companiilor mici si mijlocii, construite pe baza unui simt antreprenorial foarte dezvoltat al unor specialisti care au inteles ca dezvoltarea este posibila doar prin curaj si implicare, compania Aterm s-a ancorat solid in zona superioara de competitivitate a industriei locale de tamplarie termoizolanta. Acest lucru a fost posibil gratie vitezei cu care administratorii societatii au inteles necesitatea plasarii produselor promovate la capatul superior al scalei calitatii, pentru atingerea obiectivului respectiv fiind necesare eforturi sustinute, care au durat mai mult de un deceniu si jumatate. In final, totul s-a concretizat prin realizarea unei cifre de afaceri solide, ce a permis alocarea de fonduri masive pentru dezvoltare. De asemenea, progresul a fost generat si de decizia de management de a aborda cu preponderenta canalul B2B, cel mai potrivit pentru a asigura o evolutie durabila, precum consolidarea pozitiei competitive in domeniu. Toate cele mentionate anterior au fost posibile in special datorita abilitatilor manageriale ale directorului general al firmei, Razvan Banceu, care detaliaza in continuare cateva aspecte reprezentative legate de activitatea curenta si de perspectivele pe termen mediu si lung.
- Oferiti detalii despre strategia curenta de dezvoltare a companiei.
- Anul 2023 reprezinta pentru Aterm o perioada semnificativa de transformare si de expansiune. Ne-am relocat intr-o noua hala de productie, care ofera spatiu si resurse adecvate pentru a putea dubla capacitatea de productie. Pe plan international, in 2023 exportul reprezinta, pana la momentul actual, o zecime din cifra de afaceri a companiei. De asemenea, pentru noi acesta este o perioada de reorganizare, in care derulam investitii importante pentru a ne optimiza procesele de lucru si pentru a ne adapta la noile provocari, exploatand concomitent si oportunitatile ce apar pe piata. Aceste schimbari strategice si investitiile sustinute au contribuit la consolidarea companiei si la cresterea eficientei operationale. Faptul ca aproximativ 90% din tamplaria pe care o producem este destinata partenerilor nostri B2B ne asigura o baza solida de clienti fideli si parteneriate pe termen lung. In acelasi timp, nu neglijam componenta importanta care este business-to-consumer, pentru a putea satisface si nevoile beneficiarilor individuali.
- Cum au evoluat incasarile, de la fondarea companiei pana in prezent?
- Cifrele sunt reprezentative din acest punct de vedere si spun totul cu privire la succesul strategiei de management implementate in ultimul deceniu. Astfel, daca in 2014, cand am inceput sa abordam piata B2B, am avut o cifra de afaceri de 6 milioane de lei, in 2022 am atins pragul de 57 milioane de lei. Pentru perioada ce urmeaza, ne dorim o crestere sanatoasa atat a cifrei de afaceri, cat si a numarului de parteneri, ceea ce este posibil doar prin investitii curajoase si o abordare inteligenta a pietei.
- Descrieti succint elementele fundamentale ale politicii de dezvoltare.
- Valorile Aterm sunt: Angajament, Tehnologie, Evolutie, Responsabilitate si Munca in echipa (ATERM). In conformitate cu obiectivele pe care ni le-am propus, in urma cu un an am decis sa demaram o noua etapa de evolutie a companiei. Avand in vedere viziunea noastra de a deveni cat mai buni in furnizarea de servicii si produse specifice, am alocat un buget de peste 8 milioane de euro pentru a realiza o investitie ampla. In acest sens, am inceput constructia unei noi hale de productie, totodata achizitionand tehnologie de varf pentru a ne consolida pozitia in piata. Relocarea a avut loc in luna aprilie a anului in curs. Acest lucru ne ajuta in demersul de dublare a capacitatii de productie si ne permite sa diversificam portofoliul de produse, precum si gama de servicii oferite partenerilor. Dorinta de evolutie este motorul care ne impinge inainte si consideram ca misiunea noastra este sa livram produse la cel mai inalt standard de calitate. Prin implementarea unui sistem performant de lucru si mentinerea parteneriatelor cu furnizori-lideri pe piata noastra, ne asiguram ca suntem mereu in pas cu inovatiile si tendintele din industrie. Prin respectarea stricta a principiilor mentionate anterior, ne propunem sa ne consolidam pozitia de companie de referinta in industria tamplariei PVC, mentinandu-ne angajatii motivati, iar clientii si partenerii multumiti. Prin dedicarea noastra fata de calitate si excelenta, suntem hotarati sa cream un viitor stralucit pentru Aterm si pentru toti cei care ne insotesc in calatoria noastra.
- Cum gestionati provocarile care marcheaza piata constructiilor, in general si cea a tamplariei termoizolante, in special?
- Situatia economica actuala este marcata de impactul puternic al pandemiei, conflictul militar din Ucraina si alte elemente perturbatoare ce afecteaza activitatea pietei la nivel global. In aceasta conjunctura nefavorabila, dobanzile ridicate, inflatia crescuta si scaderea consumului au generat provocari semnificative inclusiv in domeniul nostru de activitate. De aceea, ne concentram pe maximizarea eficientei si implementarea unui proces de reorganizare. Mai mult decat oricand, ne bazam pe viziunea noastra de a deveni cat mai buni in furnizarea de servicii si produse. Avem o misiune clara - si anume aceea de a livra produsele la cel mai inalt standard de calitate si de a dezvolta un mediu de lucru performant pentru angajatii nostri. Prin organizare si dezvoltare, suntem hotarati sa facem fata provocarilor economice si sa construim un viitor durabil pentru Aterm.
- Ce prognoze aveti pe termen scurt?
- Ne dorim incetarea razboiului din Ucraina si revenirea la o viata normala. In prezent, interesul nostru se indreapta mai mult catre activitatea de export. Ne concentram asupra extinderii prezentei noastre pe pietele externe, oferind produse si servicii de calitate. Pentru atingerea obiectivului respectiv, ne dorim sa construim colaborari solide cu potentiali parteneri.
- Care este abordarea Aterm in ceea ce priveste adaptarea la cerintele celei de-a patra revolutii industriale?
- Compania Aterm isi propune sa faca pasi semnificativi in directia digitalizarii. Toate investitiile actuale si viitoare vor accentua evolutia fabricii in aceasta directie, reprezentand un angajament ferm de a fi o companie moderna si inovatoare. Suntem hotarati sa continuam sa alocam resurse in tehnologie iar pentru anul 2024 am hotarat implementarea unei platforme software ERP (Enterprise Resource Planning), care va aduce cu sine un salt semnificativ in consolidarea procesului de integrare a departamentelor noastre. Ne propunem astfel sa optimizam fluxurile de lucru si sa crestem eficienta operationala, permitand o comunicare fluida intre sectii si o mai buna vizibilitate asupra intregii noastre activitati.
- Cum vedeti viitorul operatiunilor de export in acest moment in care Aterm se afla in plin proces de crestere?
- In perioada urmatoare, acestea vor avea un rol din ce in ce mai important in dezvoltarea companiei. Dupa cum mentionam anterior, la jumatatea lui 2023 ponderea livrarilor externe era de 10% din cifra de afaceri. Anul viitor va fi deosebit de important pentru noi, deoarece ne vom concentra cu prioritate pe crearea de noi piete de export si pe dublarea cifrei realizate in 2023. Dorim sa identificam oportunitati de noi parteneriate si sa dezvoltam strategii de piata adecvate pentru a ne extinde prezenta si a castiga increderea clientilor de peste granite. Datorita investitiilor si reorganizarii realizate in 2023, vom fi pregatiti sa ne adresam provocarilor si oportunitatilor existente pe piata internationala. De asemenea, vom continua sa investim in dezvoltarea echipe si sa imbunatatim cunostintele si competentele angajatilor, pentru a face fata cu succes cerintelor. In ansamblu, credem ca prin determinare, experienta acumulata si o strategie bine definita, operatiunile noastre de export vor consemna o crestere semnificativa si vor juca un rol-cheie in consolidarea pozitiei competitive pe care Aterm o detine pe piata de profil.
|