Sebastian Stefanescu, manager regional de vanzari Barrier, a afirmat din postura de speaker la cea mai recenta editie a videoconferintei EURO-fereastra ca "nimic nu este prea scump atunci cand vorbim despre atingerea parametrilor tehnici impusi pentru o fereastra sau orice alt element de anvelopare destinat inchiderii unui gol. Barrier a inceput aceasta veritabila lupta pentru montajul corect in urma cu peste 8 ani, atunci cand am initiat conceptul de franciza. In acelasi timp, am pus bazele unei academii in cadrul careia ne-am propus sa pregatim din punct de vedere tehnic personalul colaboratorilor nostri din sistemul de franciza. Pe langa pregatirea teoretica, este disponibil un modul in care, in cadrul cursului practic, sunt prezentate toate detaliile unor operatiuni corecte de instalare a ansamblurilor de tamplarie termoizolanta. Am avut in trecut si credem ca si in viitor vom avea mult de munca. Ne perfectionam continuu in ceea ce priveste consilierea, informarea si educarea clientului final. Este o sarcina care ne revine noua, in calitate de producator de top. Pana la legislatie, noi suntem interfata intre industria de profil si clienti si avem datoria de a transmite informatii corecte, care sa contribuie la formarea unei decizii de cumparare in acord cu exigentele moderne de confort si termo - fonoizolare. Este o datorie pe care o au toti producatorii din domeniu. Ar fi, de asemenea, benefica o instruire suplimentara a personalului specializat in montaj, pentru a-l familiariza cu prevederile tehnice incluse in ghidul elaborat de expertii ift Rosenheim. Noi, la Barrier, chiar daca suntem unul dintre cei mai mari producatori din Romania, pastram in structura companiei o divizie de vanzari directe si instalare/montaj (cu activitate doar in Bacau) si am ales aceasta cale tocmai pentru a simti pulsul pietei, dar si pentru a dispune de acei experti capabili sa transmita mai departe know-how-ul necesar catre angajatii firmelor francizate. O noutate in ceea ce ne priveste este decizia de a ne consolida pozitia in piata de ferestre/usi din Italia. Ne propunem sa ajungem in peninsula la cinci centre logistice si 20 de centre de vanzari si peste 200 de dealeri in urmatorii doi ani. In Italia, ca si in alte state, criza energetica a sporit foarte mult cererea de sisteme de tamplarie avand caracteristici superioare de termoizolare. Consideram ca si Romania ar trebui sa ia exemplu din modelele de succes implementate in aceasta tara europeana, ca si din cele aplicate in Belgia si in Ungaria. Practic, in toate aceste state programele de reabilitare termica a stocului existent de cladiri au fost puternic subventionate de stat, ajungand la compensatii de pana la 110% (surplusul fiind alocat ca o compensatie pentru "deranjul" cauzat de lucrarile de inlocuire). Revenind la francize, din punctul nostru de vedere credem cu tarie ca un business la cheie reprezinta o solutie de succes pentru cei care aleg acest sistem, dovada fiind chiar faptul ca mecanismul nu s-a blocat. Chiar si in plina pandemie, in pofida tuturor restrictiilor impuse, sistemul s-a dezvoltat incluzand 7 noi parteneri (Vaslui, Alexandria, Roman, Resita, Alba Iulia, Piatra Neamt, Pascani), iar trendul de crestere a continuat si in anii care au urmat. O problema reala la momentul actual ce afecteaza atat activitatea de productie, cat si cea de montaj este generata de strategiile de dumping practicate de anumiti competitori, ceea ce se repercuteaza asupra profitabilitatii, facand ca marjele sa devina extrem de mici. De aceea, deocamdata nu putem spune cu exactitate care dintre cele doua tipuri de operatiuni - productie sau instalare - este mai rentabila. Vom vedea in viitor".