Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
09 Nov 2016 15:13
|
Datele celui mai recent studiu realizat de institutul austriac de cercetare a pietelor, Interconnection Consulting, indica faptul ca sectorul european de ferestre termoizolante se va situa in acest an la 69,7 milioane unitati, insumand o valoare de 18,7 miliarde euro. Segmentul respectiv inregistreaza cea de-a doua crestere consecutiva, dar, in comparatie cu nivelul de 93,2 milioane u.f. comercializate in 2007, nu se poate vorbi inca decat cel mult despre o stabilizare dupa o perioada extrem de critica. Studiul mai indica faptul ca 82,1% dintre produsele vandute in acest an s-au adresat pietelor central si vest europene, in zona statelor vorbitoare de limba germana livrandu-se 17 milioane de ansambluri. In ceea ce priveste regiunea de est a continentului, reunind tarile grupului de la Visegrad la care se adauga Romania, Bulgaria si statele din fosta Iugoslavie, Polonia ocupa in mod detasat prima pozitie, cu o pondere de 46,1%. De mentionat faptul ca in aceasta parte a Europei se consemneaza o crestere a cererii de doua ori mai rapida fata de restul continentului, situata la 3,6% pe an. Aceasta este incurajata, in opinia expertilor, de sporirea investitiilor straine directe, ratele scazute ale dobanzilor, majorarea salariilor – toate exercitand efecte directe sau indirecte asupra operatiunilor de construire sau reabilitare. Din punct de vedere al materialelor utilizate la executia ferestrelor, clasamentul este dominat in continuare de PVC, cu o medie de 46,6%, in crestere fata de 2007, cand se situa la 41,7%. Un avantaj net in favoarea acestor solutii este dat inclusiv de faptul ca produsele finite provin mai ales din zona de est a Europei, fiind promovate la preturi foarte avantajoase, dictate de costurile mai mici cu forta de munca. Estimarile Interconnection pentru urmatorii trei ani indica un avans mediu al pietei de profi cu 2,6%, ceea ce inseamna ca in 2019 numarul ferestrelor vandute in Europa va atinge cota de 75 milioane de unitati.
|