INVESTITII masive pentru automatizare si cresterea productivitatii |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 12 Apr 2017 11:57 |
Producatorul de tamplarie termoizolanta Optimedia, cu sediul central in Oradea, este unul dintre principalii competitori ai industriei de profil, consolidandu-si puternic in ultimii ani cota de export. Cu o istorie de 23 de ani si o bogata experienta in productia unor solutii de inalta calitate, firma oradeana s-a remarcat permanent prin orientarea sa fara echivoc catre performanta, care este data atat de caracteristicile materialelor folosite si utilajelor de procesare, cat si de echipa de specialisti al carei atribut principal s-a dovedit, in timp, a fi loialitatea fata de companie. In prezent, Optimedia a devenit o marca recunoscuta pe multe dintre meridianele globului si, gratie unei strategii inteligente de promovare, a reusit sa castige cote importante pe o serie de piete externe majore. In continuare, Marius Pantis, director general al companiei, se refera la cateva aspecte esentiale pentru succesul activitatii in perioada urmatoare.
-Cum au evoluat rezultatele financiare in anul fiscal precedent si care a fost ponderea exporturilor in totalul acestora?
-Anul 2016 a fost bun din punct de vedere financiar, Optimedia consemnand o crestere de 19% a cifrei de afaceri, care a ajuns pana la 19 milioane de euro. Din totalul vanzarilor, o cota de 65% este cea aferenta livrarilor in afara granitelor Romaniei. Trebuie subliniat faptul ca mult mai importanta decat cresterea in sine este sanatatea acesteia, reflectata cel mai bine de indicatorii caracteristici. Este necesar de aratat ca strategia noastra nu vizeaza imbunatatirea exclusiva a volumelor realizate, ci consolidarea parteneriatelor existente, care reunesc, la momentul actual, circa 600 de dealeri pe plan mondial (antreprenori, revanzatori etc.), la care se adauga 60 de colaboratori pe piata interna. Pietele noastre de baza raman cele din Italia, Belgia, Franta, Canada, Germania, Austria, la care se adauga Japonia.
-Ce strategie abordati in relatiile cu principalii furnizori de materiale?
-Recent, am obtinut certificarile pentru ferestrele realizate cu sisteme Veka de 70 de mm pentru piata din America de Nord. Un element sensibil in regiunea respectiva este cel legat de certificare. Am obtinut deja agrementarile necesare pentru acest tip de profile si suntem in curs de a finaliza procedurile similare pe un sistem de ferestre din aluminiu de la Cortizo. De mentionat ca, la momentul actual, suntem cel mai important client din Romania pentru furnizorul spaniol, cu care am dezvoltat o colaborare foarte buna. Produsele respective le livram deocamdata in Belgia, Franta si, evident, Romania. Revenind la produsele din PVC, principalii nostri parteneri au ramas Veka si Profine pe segmentul de profile. Winkhaus si Maco sunt furnizorii preferati in domeniul feroneriei, iar Saint-Gobain Glass si Guardian in ceea ce priveste sticla float. Respectam principiul de a avea doi furnizori pe fiecare categorie de materiale utilizate in productie, pentru a asigura continuitatea activitatii si a elimina riscul unor sincope in aprovizionarea cu materiale.
-Nominalizati cele mai importante investitii realizate in ultimul timp si evaluati impactul acestora asupra activitatii propriu-zise.
-Pentru 2017, avem planificate investitii de 3,1 milioane de euro. Cea mai recenta actiune care a vizat dezvoltarea sanatoasa a companiei s-a concretizat prin proiectul unei hale de productie cu o suprafata de 4.500 mp, pozitionata in paralel cu spatiul unde se desfasoara productia de rame din PVC. In acest nou amplasament va avea loc instalarea si calarea panourilor de sticla, alaturi de taierea si montarea baghetelor. Dotarea va include linii automate de transport si asamblare, precum si un sistem, de asemenea, automat de sortare a unitatilor de geam termoizolant. Ferestrele si usile produse pe cele sase linii existente vor fi scanate si transferate in noua hala. In plus, sortarea IGU se va efectua tot automat, astfel incat sa se asigure transportul concomitent la locul de asamblare a ramei si pachetului vitrat. Toate acestea vor duce la o majorare semnificativa a productivitatii. O alta achizitie importanta care merita mentionata este reprezentata de un centru de prelucrare Schirmer (debitare, frezare automata a elementului T, taiere a armaturii din otel, insurubare a acesteia), care a necesitat un efort financiar de peste un milion de euro si, cel mai probabil, va fi dat in utilizare la finele lunii mai a.c. Automatizarea productiei a devenit o necesitate in conditiile actuale in care se pune un accent deosebit pe calitatea si precizia procesarii, viteza de executie etc.
-Care este capacitatea actuala de productie a Optimedia si cum este influentata eficienta productiei de noile instalatii automate?
-Am ajuns la o suprafata de 22.000 mp de hale, capacitatea de productie, desi dificil de estimat cu precizie, situandu-se la aproximativ 1.000 de unitati de fereastra/zi. Trebuie reiterata ideea conform careia automatizarea este viitorul in industria de ferestre. De exemplu, in hala de productie a ramelor si cercevelelor din PVC am instalat un centru CNC de insurubare a feroneriei, care dispune de o magazie automata. Doar acest simplu element a generat o crestere a productivitatii de ansamblu pe hala cu peste 30%. Marele castig este dat in principal de faptul ca in momentul scanarii ramei se afla cu precizie locul de stocare a cercevelei.
-Ce masuri implementati pentru a asigura cresterea calitatii produselor proprii?
-Pe segmentul de productie a geamului termoizolant, de exemplu, detinem doua mese de debitare si o linie automata de asamblare de la Lisec – Austria, echipata cu sistem robotizat de sigilare, sistem de incarcare automata si de gestiune a deseurilor. Dupa masina de spalare este instalat un scanner prin intermediul caruia controlam calitatea intregului proces. La momentul actual, investim sume importante pentru certificarile necesare pe piata din America de Nord, dar vizam si obtinerea agrementului CEKAL valabil in Franta, care constituie unui dintre cele mai exigente sisteme de evaluare a calitatii in domeniul vitrajelor. Scopul nostru este acela de a realiza un mix optim, in sensul respectarii celor mai dure exigente existente pe plan mondial, asigurandu-ne, astfel, accesul pe cat mai multe piete. Am investit chiar in constructia unui laborator propriu, pentru care am achizitionat deja utilajele necesare. De exemplu, avem un echipament special capabil sa determina densitatea gazului Argon in geamul triplustratificat.
-Definiti succint reteta succesului companiei a carei activitate o coordonati.
-Activitatea Optimedia este ghidata de patru principii simple. In primul rand, este vorba despre calitate, ambitia noastra fiind de a vinde aceeasi fereastra in Torino, Tokio,Turda si in orice alt oras din Romania. In al doilea rand, punem un accent deosebit pe termenul de livrare care trebuie in mod obligatoriu asumat si respectat. Pe planul urmator sta mentenanta sau service-ul aftersales, considerand ca este important ca toti partenerii nostri sa aiba capacitatea de a raspunde rapid oricaror probleme ridicate de client. In fine, in utimul rand este necesar sa promovam produse la un pret competitiv. Evident, toate acestea se aplica inclusiv in Romania, unde tinta noastra este reprezentata de o crestere cu 10% a rezultatelor in perioada urmatoare. Este in continuare o piata foarte importanta pentru noi, avand o istorie de 23 de ani in regiune. Noi speram ca si peste 10 ani sa vindem produsele noastre la Oradea, Suceava sau alte orase, in conditiile in care nu exista diferente calitative intre aceste modele si cele livrate la export. Desigur, este important sa fie facuti pasi inainte in ceea ce priveste gradul de informare a utilizatorilor si sa se depaseasca rapid problema montajului precar. Dupa cum afirma Dr. Peter Mrosik, proprietarul Profine International, „o fereastra proasta instalata bine este net superioara uneia bune montate prost”. Acesta este motivul pentru care ne alegem cu mare atentie dealerii, pentru a evita astfel de disfunctionalitati.
|