Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
17 Mai 2016 10:38
|
Pe plan national, din punct de vedere al volumului fizic al livrarilor de tamplarie termoizolanta, compania Casa Noastra, detinatoare a brandului QFORT, a comercializat produse in valoare de 11 milioane de euro (circa 8 milioane de euro, daca se exclud montajul), dintr-o valoare a pietei autohtone de rame din PVC de aproximativ 110 milioane de euro (conform estimarilor realizate de Interconnection Consulting). „Rezulta ca, in prezent, avem o cota de piata de 7,5% in Romania, pe care o consideram, deocamdata, multumitoare. Trebuie observat ca ponderea livrarilor pe plan national in cifra de afaceri a companiei este de numai 25%, iar aceasta se va diminua in perioada urmatoare, pe termen mediu ajungand aproape de 10%, pe masura ce activitatea de export se va consolida. Eu nu sunt egoist din fire si doresc sa impartasesc celorlalti din experienta pe care am acumulat-o de cand fac afaceri. Vreau sa corectez, astfel, o situatie anormala existenta in acest moment in Romania, unde toti producatorii vand fara marja de profit. Noi insine am comercializat produse pe parcursul mai multor ani la limita pragului de rentabilitate, doar pentru a ne mentine cota de piata. Asta inseamna automat regres, pentru ca daca nu castigi, nu poti sa te dezvolti. De aceea, sfatul meu este ca firmele din domeniu sa-si pregateasca atent produsul, sa-si instruiasca profesional managerii pentru sustinerea dezvoltarii, sa-si angajeze oameni de vanzari care sa aiba cunostinte solide de limbi straine pentru activitatea de export, sa-si pregateasca specialisti in domeniul serviciilor. Desi toate acestea se transpun automat in costuri, efortul respectiv nu trebuie facut peste noapte si este necesar sa urmeze cursul unei strategii bine puse la punct. Pregatirea actului de vanzare - trebuie repetat acest lucru - este vitala: decat sa vinzi prost si sa te faci de ras, mai bine nu mai vinzi deloc. Obiectivul nostru pe termen lung este ca in urmatorii 11 ani sa avem circa 15 produse proprii care sa ne aduca vanzari de o jumatate de miliard de euro (de peste 10 ori fata de incasarile pe care le vom inregistra in acest an) obtinute exclusiv prin dezvoltare organica, productia urmand sa fie localizata doar pe amplasamentul actual (cu exceptia cazului ipotetic in care vom realiza achizitii)”, a declarat Stefan Cherciu, presedinte QFORT. Informatii suplimentare, la www.qfort.ro
|