Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - GEALAN: Consolidare a parteneriatelor si orientare spre sistemele medium-high
GEALAN: Consolidare a parteneriatelor si orientare spre sistemele medium-high
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 16 Iul 2018 06:33
Noul manager general al Gealan Romania, Sorin Dumitrescu, are o experienta relevanta in piata materialelor de constructie, pe care promite sa o fructifice la maximum de pe aceasta pozitie administrativa deosebit de solicitanta. Principiul pe care se axeaza strategia de conducere a companiei este acela de colaborare intre componentii echipei manageriale, in vederea atingerii rapide a principalei tinte stablite: recucerire a pozitiei de lider al pietei nationale de sisteme din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. Premisele pentru realizarea acestui obiectiv deosebit de ambitios sunt favorabile, avand in vedere noua strategie a companiei, orientata spre exploatarea la maximum a notorietatii brandului, readucerea acestuia in primul plan al atentiei consumatorilor si accentul pe calitate.
 
- Care sunt obiectivele de baza pentru mandatul de manager general al Gealan Romania?
- Acestea sunt aceleasi ca in ultimii ani, fiind legate de dorinta noastra si de viziunea grupului din care facem parte de a ramane unul dintre jucatorii importanti pe piata de profile din PVC. Chiar daca in ultimii 10 ani piata a inregistrat un regres fata de perioada de varf anterioara crizei economice, evolutiile recente arata o crestere a cererii unor clienti tot mai informati in ceea ce priveste criteriile de performanta pe care le solicita de la produsele noastre. Actiunile imediate, pe care le vom implementa impreuna cu partenerii Gealan din Romania, vizeaza zona pe care, inclusiv din considerente economice, am fost cumva nevoiti sa o eliminam din lista de prioritati, iar acest lucru s-a vazut in evolutia companiei: ma refer la partea de promovare si marketing, alaturi si impreuna cu partenerii. Ne propunem sa dezvoltam aceasta latura a activitatii, iar bugetul alocat este ambitios, la finalul acestuia beneficiile urmand sa fie pe masura asteptarilor ambelor parti. Din perspectiva structurii portofoliului si a optimizarii produselor - privita ca oferta completa pentru clientii din Romania, Republica Moldova, Bulgaria, Grecia etc. - acest proces a inceput inca din anul precedent, prin promovarea activa a solutiilor de pe segmentele premium si mid range. Este vorba, in special, despre gama S9000, ce ofera avantaje competitive atat pentru producatori de ferestre, cat si pentru utilizatorii finali.
 
- Cum percepeti pozitionarea actuala a companiei pe piata de profil?
- Cu siguranta, se poate si mai bine. Inca de la infiintare, Gealan Romania a fost un competitor major pe acest segment, fiind inclusiv la momentul actual singurul producator german din Romania care ofera servicii complete: productie locala prin fabrica din Bucuresti, fondata in anul 1998 si beneficiind de dotari la standarde de calitate similare celor din Germania; disponibilitate de stocuri pentru o gama extinsa de profile din PVC si accesorii, care pot fi livrate chiar in ziua preluarii comenzii; retea extinsa de parteneri-producatori de tamplarie termoizolanta atat pe plan national, cat si in tarile din jur; servicii de consultanta tehnica si comerciala pentru echipamente si software; o echipa motivata, cu experienta in domeniu, asigurand suport partenerilor directi, distribuitorilor acestora, arhitectilor, dezvoltatorilor imobiliari etc. Toate acestea, inclusiv faptul ca din 2014 suntem parte a grupului VEKA, ne determina sa consideram ca, intr-un termen relativ scurt, Gealan Romania va redeveni cel mai important furnizor de profile pentru tamplaria PVC din Romania.
 
- Realizati o succinta trecere in revista a rezultatelor financiare aferente anului precedent.
- Am incheiat 2017 cu o cifra de afaceri de peste 21 milioane de euro, in crestere fata de anul anterior. Consideram ca acesta este un rezultat bun, avand in vedere sporirea costurilor cu 12% fata de 2016 pe segmentul materiilor prime si renuntarea la gama economica de profile din seria S3000, in scopul unei mai bune diferentieri pe piata. Pentru 2018, rezultatele curente si proiectele in curs ne determina sa fim optimisti in privinta realizarii bugetului propus, preocuparile noastre fiind legate atat de cresterea vanzarilor si imbunatatirea marjei comerciale prin promovarea sistemelor S9000 si gamei superioare din seria S8000, cat si de o gestionare mai eficienta a costurilor de productie si logistice. Un obiectiv important este si cel de asigurare a unui portofoliu de parteneri solvabili, cu perspective de dezvoltare similare celor aferente Gealan Romania. Doar impartasind valori si obiective comune cu acestia putem elabora o strategie de dezvoltare pe termen mediu si lung, iar increderea reciproca, bazata pe comunicare transparenta si respect in relatia furnizor-partener-client final, reprezinta cheia problemei.
 
- Ce strategie de investitii va propuneti sa implementati, avand in vedere exigentele actuale de sustenabilitate?
- Investitia in calitate si performanta reprezinta garantia dezvoltarii oricarei companii de top. Acestea sunt directiile pe care ne concentram, insusi mottoul nostru confirmand ideea respectiva: „Inovatie prin sistem”. Profilele noastre asigura beneficiarilor cele mai inalte standarde de calitate, siguranta in exploatare si eficienta energetica, pe toata durata de exploatare a produsului. Din perspectiva pretului, profilele din PVC sunt mai accesibile si ofera un nivel ridicat de adaptabilitate din punct de vedere al designului si disponibilitatii: sistemul Kubus, pentru spatii vitrate de mari dimensiuni cu un aspect modern, IKD, Acrylcolor, laminarea cu folie design intr-o varietate extinsa de nuante, inclusiv imitatie de lemn, placare cu profile din aluminiu etc.
 
- Punctati principalele probleme ale pietei, precum si eventuale solutii.
- Exista cateva aspecte care influenteaza negativ piata de tamplarie din Romania - si nu numai. Un prim element este cel legat de instabilitatea legislativa, specifica ultimilor ani. Schimbarile rapide de fiscalitate induc o stare de nesiguranta din punct de vedere investitional. Exista un paradox: desi piata din Romania are, in medie, cea mai mare crestere economica din zona statelor membre UE, modificarile continue din decursul unui exercitiu financiar fac aproape imposibila gestionarea eficienta a unor bugete stabilite si a contractelor. Este vorba mai ales despre contractele de reabilitare termica, a caror durata de implementare din momentul semnarii depaseste cu mult orice previziune financiara. Pe fondul lipsei unor mecanisme de corectare - prin actualizarea pretului ofertat ca urmare a cresterilor de cost generate de materiile prime sau de alti factori cu impact direct asupra marjei de profit - toate aceste efecte sunt suportate doar de furnizori. O solutie ar fi aceea de a previziona eforturile financiare suplimentare, dar in aceasta situatie oferta ar deveni neatractiva pentru dezvoltator, care, la randul sau, trebuie sa se incadreze intr-o grila de preturi. Un dialog constructiv poate avea ca rezultat finalizarea unor investitii, fara a face rabat la parametrii de performanta ai produsului, dupa cum au fost definiti acestia in caietul de sarcini, oferind, totodata, furnizorului posibilitatea de a sustine un contract pentru perioade de 2 - 3 ani. Alt aspect este cel legat de respectarea documentatiei care sta la baza oricarui proiect. In practica actuala, exista situatii in care solutia tehnica agreata de arhitect nu este similara celei puse in opera, motivele fiind legate de insuficienta bugetului, termenul mare de la data semnarii contractului la demararea lucrarilor, neaplicarea etc. Cu siguranta, deficientele sunt mai multe, iar solutiile tin de comunicare, transparenta si respectarea angajamentelor asumate. Doar astfel se pot imbunatati sentimentul de incredere in economie, starea mediului de afaceri si functionarea institutiilor publice.
 
- In noul context economic, care considerati ca va fi parcursul sectorului de tamplarie din Romania?
- Deja se observa orientarea spre profilele cu o adancime constructiva mai mare si consideram ca acest trend se va accentua in viitor, pe masura ce publicul va constientiza importanta unui profil inalt termoizolant, precum si ca urmare a transpunerii in legislatia nationala a reglementarilor EPBD. Din acest punct de vedere, profilele Gealan se afla la cele mai inalte standarde, iar ferestrele realizate cu profile Futura si Kubus in sistem IKD sunt certificate pentru echiparea caselor pasive.
 
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left