Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - GEALAN ROMANIA a depasit pragul psihologic de 100 milioane de lei
GEALAN ROMANIA a depasit pragul psihologic de 100 milioane de lei
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 01 Aug 2017 09:47
Gealan Romania, subsidiara companiei omonime cu sediul central in Oberkotzau (Germania), parte a grupului Veka - liderul mondial in productia de profile din PVC destinate productiei de tamplarie termoizolanta, a inregistrat o buna dinamica a vanzarilor in ultimii ani, reusind sa depaseasca cu succes dificultatile generate de recesiune. Aflata in plin avand din punct de vedere al rezultatelor financiare, societatea se mentine pe o pozitie favorabila in perceptia firmelor de tamplarie si utilizatorilor finali, gratie unei strategii concertate de marketing, implementate cu asiduitate in ultimele doua decenii si jumatate. COO-ul Aurel Vlaicu s-a implicat in mod activ in consolidarea prestigiului Gealan in zona Europei de Est, reusind ca, prin masuri adecvate, sa creeze o retea puternica de parteneri. Argumentul principal a fost reprezentat de un portofoliu complet de produse, permanent completat cu solutii inovatoare, care sa vina in intampinarea celor mai exigente solicitari estetice si de performanta.
 
- Care sunt elementele principale prin care credeti ca ati putea caracteriza cel mai bine situatia actula?
- Piata de profil din Romania este in crestere si noi incercam sa profitam cat mai mult de situatia respectiva. Avem o pozitie privilegiata din punct de vedere concurential, dat fiind faptul ca de la inceputul activitatii am reusit sa ocupam pozitia de lider in domeniu sau, cel mult, locul al doilea, fapt ce este de apreciat daca de gandim ca suntem prezenti de un sfert de secol intr-o bransa extrem de competitiva. Produsele ne-au sprijinit foarte mult in toti acesti ani, eforturile de inovare ale companiei mama ajutandu-ne sa stabilim relatii puternice cu o serie de producatori importanti. Capacitatea mare de adaptare este avantajul nostru cel mai important, la care se adauga o cunoastere profunda a specificului pietei.
 
- Cum s-au concretizat toate acestea in cifra de afaceri?
- In 2016, vanzarile Gealan Romania au depasit 100 milioane de lei, fiind cu aproape 8% mai mari fata de nivelul raportat in anul precedent. Este o dinamica buna, daca avem in vedere evolutia generala a pietei. Consideram ca obiectivul propus, din acest punct de vedere, a fost atins. In ceea ce priveste prima jumatate din 2017, se poate afirma ca suntem „in grafic” si avem toate motivele sa fim optimisti si sa consideram ca vom depasi din nou ritmul mediu de avans al pietei in ansamblul sau.
- Au avut loc modificari in ceea ce priveste structura vanzarilor?
- Desigur, dupa cum mentionam anterior, portofoliul nostru se imbunatateste continuu. Daca in urma cu doua decenii reuseam sa ne impunem in Romania prin intermediul unei serii care acum nu mai face parte din oferta noastra, in prezent lucrurile au evoluat. O pondere foarte importanta in vanzari o au sistemele hexacamerale S8000, cu o adancime constructiva de 74 mm, considerate a se plasa in gama produselor standard. De precizat ca inclusiv solutiile premium de 82,5 mm, din familia S9000 (cu varianta sa Futura) si Kubus de 100 mm au devenit rapid cunoscute si apreciate, ceea ce ne bucura si demonstreaza ca piata a inceput sa se maturizeze, iar nivelul de informare al utilizatorilor - atat cei institutionali, cat si persoane fizice - a crescut semnificativ. In mod special este de notat faptul ca sistemul Kubus - cu adevarat inovator din punct de vedere tehnic, precum si estetic - lansat pe plan mondial la ultima editie a Fensterbau/Frontale si recent in Romania - are un succes remarcabil, fiind deja solicitat pentru cateva proiecte speciale. Este adevarat faptul ca o influenta decisiva in reorientarea ofertei si cererii catre zona calitatii a exercitat-o si intensificarea activitatii de export, multi producatori care deruleaza astfel de operatiuni promovand solutii similare inclusiv pe plan autohton.
 
- Cum percepeti piata din Romania, prin prisma problemelor care i-au afectat functionalitatea in ultimii ani?
- Consideram ca lucrurile s-au schimbat in bine, cu toate ca inca mai sunt elemente ce ar trebui corijate. De pilda, se speculeaza inca naivitatea unei categorii de clienti, prin manipulari de marketing care ii indreapta spre alegeri incorecte. De asemenea, o disfunctionalitate reala este legata de montajul complet necorespunzator. Daca in cazul reabilitarilor, improvizatiile sunt intr-o anumita masura justificate, acest lucru nu este valabil si in cazul constructiilor noi. De aceea, salutam initiativa IFT Rosenheim de a livra in Romania varianta tradusa a ghidului profesional de instalate, privita ca un prim pas spre normalizare. Desi demersul respectiv va duce la anumite cresteri ale preturilor si la un anumit disconfort pentru producatori, date fiind eforturile suplimentare pe care acestia vor trebui sa si le asume, in ansamblu domeniul nostru va avea doar de castigat. Revenind la problemele bransei, una dintre acestea, care este de mare actualitate si poate afecta negativ activitatea din domeniu pe termen lung, este legata de migratia personalului calificat, peste care se suprapune nivelul scazut de profesionalism al angajatilor. Este o chestiune spinoasa, ce necesita o abordare foarte atenta atat din partea companiilor, cat si a autoritatilor publice.
 
- Mai intreprindeti si alte masuri care sa asigure alinierea pietei locale la nivelul celei europene?
- In general, lucrurile de acest tip sunt reglementate prin intermediul standardelor armonizate, insa nu inseamna ca noi ne multumim cu ideea ca producatorii respecta in mod benevol normele respective. In prezent, ne aflam in plin proces de recertificare tehnica a partenerilor Gealan, care sunt mai mult de 250 de companii (daca ne referim doar la producatorii semnificativi) la nivel national. Acest control are loc o data la doi ani si vizeaza o serie de elemente pe care noi le consideram vitale si care influenteaza direct calitatea produsului finit. Astfel, verificam conditiile de depozitare a materialelor, fluxul de productie in toate fazele acestuia, calibrarea corecta a utilajelor etc. De asemenea, programul include cursuri gratuite de vanzari, astfel incat sa asiguram colaboratorilor nostri toate instrumentele necesare unei abordari corecte si eficiente a clientului. Luam foarte in serios aceasta recertificare, aplicand masuri corective, care pornesc de la avertismente si pot ajunge pana la rezilierea contractelor, in cazul in care constatam lipsa dorintei de indreptare a erorilor sau periclitarea grava a calitatii ansamblurilor executate.   
 
- Ce perspective de dezvoltare intrevedeti?
- Gealan este parte a celui mai important grup din domeniu, iar prin preluarea companiei noastre de catre Veka nu am facut altceva decat sa ne consolidam, castigand clienti noi si imbunatatindu-ne sansele de dezvoltare sustenabila. Faptul ca detinem o unitate de fabricatie in Romania este de bun augur, deja prin intermediul firmei noastre acoperind livrarile pentru o serie de state din regiune, cum ar fi Republica Moldova si Bulgaria. Recent, ne-am extins aria de distributie si am preluat distributia in Grecia, ceea ce determina ca importanta subsidiarei noastre in cadrul grupului sa creasca. In ansamblu, avem toate motivele sa fim optimisti si asteptam la randul nostru cu nerabdare sa vedem care vor fi inovatiile pe care compania-mama le va propune la urmatoarea editie a Fensterbau/Frontale. Indiferent care vor fi acestea, avem convingerea ca vor fi rapid adoptate de piata romaneasca. 
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left