Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 29 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - EED si-a propus sa castige cota de piata, in detrimentul importurilor de usi
EED si-a propus sa castige cota de piata, in detrimentul importurilor de usi
Producatori de tamplarie Publicat de Elena Icleanu 06 Oct 2023 06:30
Eco Euro Doors (EED) este producatorul roman cu cea mai mare capacitate de fabricatie a usilor de interior destinate constructiilor rezidentiale, cu o experienta de 28 de ani pe piata de materiale de constructii. Compania, parte din portofoliul holdingului industrial ROCA Industry, detine la Reghin (judetul Mures) o fabrica performanta de usi, cu o capacitate de 10.000 mp, depozitare de peste 8.000 mp si terenuri suplimentare de 36.000 mp. Produsele EED sunt distribuite la nivel national, prin intermediul lanturilor de magazine de tip DIY, precum si a altor retaileri specializati. Tranzactia prin care ROCA Industry a achizitionat 70% din capitalul social al EED a fost finalizata in luna mai a anului 2022, iar la finalul aceluiasi an holdingul a achizitionat 100% din partile sociale si a consolidat in proportie de 70% rezultatele companiei. 
EED a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de 67 milioane de lei, un profit net de 5,26 milioane de lei, EBITDA de 11,7 milioane de lei si o marja de profitabilitate de 17,5%. Rezultatele pentru primul trimestru al acestui an indica afaceri de 15,88 milioane de lei, EBITDA de 1,2 milioane de lei si o marja EBITDA de 7,9%. Compania are, in prezent, 101 de angajati.
Interviu cu Mihaela Haidiner, CEO la Eco Euro Doors si manager cu o experienta profesionala de peste 16 ani in industria materialelor de constructii.
 
- Cum a evoluat piata de usi rezidentiale in 2022 si in primele 8 luni din 2023 si ce perspective sunt pentru perioada 2024-2025?
- Atat anul 2022, cat si primele luni din 2023, au venit cu un volum de provocari pentru piata, de la presiunea inflationista, intarzierile generate pe lantul de aprovizionare sau valurile de panica in piata pe fondul diverselor presiuni externe. Am traversat o perioada plina de provocari pentru intreg mediul de business, nu doar pentru piata usilor rezidentiale si, in continuare, provocarile nu se opresc, acestea provenind atat din extern, cat si din intern, mai nou pe fondul impredictibilitatii deciziilor fiscale.
La acest moment, piata usilor rezidentiale ramane una dominata de importuri si de produs chinezesc, de calitate slaba. Conform studiilor noastre, aproximativ 70% dintre vanzarile de usi rezidentiale sunt reprezentate de importuri, in special din China, iar majoritatea produselor de acest tip din import vin la un pret redus, dar si la o calitate slaba. In acelasi timp, doar putin peste 50% din productia locala de usi rezidentiale se vinde local, deci doar jumatate din casele romanilor sunt dotate cu usi produse in Romania, pentru ca restul pleaca la export. Vorbim de o piata de productie inca fragmentata, in care primii 10 jucatori produc putin peste 60% din totalul usilor realizate in Romania.
 
 
Daca 2022 a fost, totusi, un an atipic, pentru ca in ciuda perioadei tensionate mediul de business a inregistrat rezultate foarte bune per ansamblu, in prima jumatate a anului curent am asistat la un comportament precaut in piata. Dezvoltatorii au fost mai retinuti in a incepe proiecte noi, iar pe de alta parte si accesul la finantare pentru noi proiecte a fost mai greoi, astfel incat, in ansamblu, in primele luni din 2023 pe piata de profil s-a inregistrat o scadere accentuata pe segmentul rezidential mic si case unifamiliale. 
 
- Care a fost valoarea pietei de usi in 2022 si la ce nivel credeti ca se va situa aceasta in 2023?
- La final de 2021, piata de usi rezidentiale a depasit valoarea de 130 de milioane de euro, din care asa cum mentionam mai sus, 70% din vanzari sunt reprezentate de produse din import. In ceea ce priveste vanzarile de usi produse in Romania, EED se situeaza in top 3 jucatori, ca vanzari, si la nivelul anului trecut. Pentru 2023 estimam o contractare a pietei fata de 2022, in conditiile scaderii tranzactiilor imobiliare si intarzierii proiectelor.
Pe termen mai lung, piata usilor din material lemnos va avea o evolutie pozitiva in urmatorii ani, cu o rata medie de crestere de aproximativ 4% in urmatorii 5 ani. Directiva Europeana de reabilitare termica va produce efecte pozitive asupra vanzarilor usilor de interior, in tarile din Europa de Vest, favorizand in primul rand exporturile romanesti, iar pe de alta parte ponderea productiei locale in volumul total al vanzarilor locale va creste, prin extinderea distributiei producatorilor locali, optimizari de costuri din partea acestora, investitii de brand s.a.
 
 
- Ce tendinte sunt pe piata de usi rezidentiale, in prezent, din punct de vedere al culorilor, materialelor si sigurantei?
- Vorbim despre o piata limitata din punctul de vedere al designului de usi de interior, a materialelor, dar si a solutiilor de siguranta. Conform unui studiu intern derulat de noi, oamenii in continuare nu stiu ce inseamna o usa de calitate, iar pretul are o pondere semnificativa in decizia de achizitie a unei usi de interior. Iar acest lucru se explica prin oferta limitata, in general de produs chinezesc de import, existenta pana acum pe piata - oamenii nu au avut acces si la alte optiuni.
In acest context, EED a anuntat recent achizitia a 70% dintr-o alta companie puternica, Workshop Doors si intra astfel intr-o noua etapa de dezvoltare si scalare pe segmentul de piata al usilor de interior. 
In perioada urmatoare, miza noastra este sa convingem romanii sa cumpere produs realizat local, iar pe aceasta piata dominata de importuri si produs chinezesc sa devenim reperul de calitate avantajoasa - sa oferim valoare reala pentru banii romanilor.
De asemenea, pe aceasta piata in care oferta este limitata din punct de vedere al designului si tendintele apartin mai degraba unui univers custom - made, intentia noastra este sa democratizam designul si sa transformam usa intr-un element diferentiator, care aduce valoare caselor romanilor. La Eco Euro Doors, deja mai multi designeri sunt implicati in procesul de dezvoltare a liniilor de productie. 
De asemenea, ne pregatim sa acoperim toate nevoile pietei, inclusiv pe cele de siguranta si conditii speciale, precum ar fi usile cu protectie antibacteriana pentru spitale sau usi cu rezistenta la foc.
 
 
- Care sunt principalele proiecte pentru care livrati usi in aceasta perioada?
- Eco Euro Doors comercializeaza usi din MDF, HDF, lemn masiv rasinos, fag, stejar, nuc, cu finisaj economic cu vopsele pentru interior, finisaj standard Eco Euro, finisaj Premium melamina, precum si accesorii de feronerie de calitate superioara. Cateva dintre proiectele pentru care am livrat usi in prima parte a anului sunt Unitatea Militara Campia Turzii, Unitatea Militara Dej, blocuri ANL, proiectele Prime Kapital, Ambiance Residence, Ivory Residence, Ansamblul Subcetate Brasov, dar si pentru diverse proiecte de reabilitari de scoli, gradinite etc.
Din perspectiva cererii, produsele Eco Euro Doors au acoperit atat segmentul mainstream, cat si pe cel premium cu design modern, dar si cererea provenita din domenii speciale, pentru produse cu protectie antibacteriana, usi de lemn robust vopsite, usi vopsite HDF, usi HPL etc.
 
- Care sunt obiectivele stabilite de managementul firmei pentru perioada 2023-2025?
- Planurile ambitioase ale Eco Euro Doors in urmatoarea perioada au la baza o serie de obiective strategice care includ:
• Distributia. Lucram intens la eficientizarea retelelor de distributie si a parteneriatelor cu revanzatorii, pentru diversificarea canalelor de distributie.
• Diversificarea portofoliului. Consolidam si diversificam categoriile de produse in functie de noile tendinte de consum, cu focus pe proiectele publice. De asemenea, lucram la introducerea conceptelor de design in productia de usi, deci lansarea unor colectii de designer in viitorul apropiat. 
• Retehnologizare. Vizam modernizarea proceselor de productie prin investitii in utilaje noi, avand in vedere fluxuri complete de productie, de la croirea materialului pana la ambalare. Vom realiza noi investitii pentru marirea capacitatii si eficientizarea procesului de productie. 
• Aport de know-how si consolidarea unor echipe puternice, pentru ca dincolo de tehnologie businessul se bazeaza in primul rand pe oameni. Vom diversifica echipele noastre interne, aducand competente - cheie si specialisti cu o buna cunoastere a segmentului nostru de piata in cadrul companiei. Am inceput deja prin consolidarea echipei de management si constructia unei echipe comerciale performante.
 
 
• Sustenabilitatea va juca un rol cheie in strategia noastra de dezvoltare in urmatorii ani. Vizam standardizarea tuturor proceselor de productie in functie de obiectivele de sustenabilitate, conform politicii holdingului ROCA Industry din care facem parte.
• Crestere organica prin M&A si integrarea rapida in companie a altor performeri din sectorul nostru de activitate.
In ceea ce priveste obiectivele de vanzari, pana la finalul anului 2023, targetam o cifra de afaceri in crestere fata de 2022, insa sunt diversi factori externi care pot influenta estimarile noastre. 
 
- Ce dificultati intampinati in desfasurarea activitatii si care considerati ca sunt oportunitatile perioadei? Mai sunt probleme legate de aprovizionare? 
- Impredictibilitatea pietei ramane principala dificultate cand vine vorba de demararea unor noi proiecte, iar din cauza lipsei de finantare, produce intarzieri la nivelul proiectelor deja incepute. Totodata, lipsa demararii unor proiecte rezidentiale mici si case unifamiliale afecteaza, astfel, si segmentul retailerilor, aceste investitii fiind realizate in regie proprie.
Noi folosim atat materie prima romaneasca, cat si de import, in functie de nevoile de productie si de specificatiile tehnice ale produselor. Astfel, exista produse care necesita un anume tip de materie prima pe care nu o gasim in Romania. De aceea, incercam sa mentinem un procent echilibrat, in functie de specificatiile de productie, dar si de disponibilitatea materiei prime locale. Desi furnizorii romani de materie prima si-au diversificat foarte mult oferta, cererea in crestere pentru produse speciale si nevoia continua a producatorilor de diversificare a gamelor, ca raspuns la nevoia de competitivitate, fac ca materia prima locala sa poata acoperi doar partial aceasta cererea existenta in piata. 
In aceasta perioada, printre oportunitatile din piata mentionam: castigarea cotei pe piata locala in detrimentul importurilor, pastrand raportul calitate-pret, cu focus pe optimizarea costurilor prin retehnologizare, eficientizarea si optimizarea fluxurilor de productie, vizarea proiectelor cu finantare publica si diversificarea gamei de produse. 
 
ABONARE REVISTE
TSV
SISECAM
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left