FEROPLAST: Mutare a activitatii, realizata la inceputul acestui an |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 01 Sep 2014 19:30 |
![]() - Prezentati situatia financiara a firmei.
- In primul semestru al acestui an, am inregistrat o majorare relativ redusa a incasarilor comparativ cu intervalul similar din 2013 (de aproximativ 5%) si ne-am axat pe optimizarea profitului. Pana la finalul actualului exercitiu financiar, estimam o crestere a vanzarilor pana la nivelul de 10%, raportat la cele 4,5 milioane de lei consemnate in precedentele 12 luni.
- Care este structura vanzarilor proprii?
- Cele mai importante categorii de produse pe care le distribuim sunt reprezentate de panelurile simple si ornamentale (categorie ce detine o pondere de aproximativ 35% din incasarile totale), fabricate in Serbia, Romania sau Turcia si de armaturi (35%), a caror pondere a sporit semnificativ anul acesta. Totodata, distribuim feronerie (10%) pentru care am semnat in 2014 un parteneriat cu G-U, pentru judetele Mehedinti, Gorj, Valcea, Olt si Dolj. Diferenta de 10% consta in distributia de accesorii marca proprie Rigel (respectiv balamale 3D, manere pentru ferestre/usi, conectori etc.), profile PVC, glafuri, plase de protectie impotriva insectelor, spume poliuretanice, etansanti si utilaje. In domeniul panelurilor, cererea s-a inscris pe doua directii, clientii optand fie pentru modele din categoria premium (cu precadere paneluri din HPL), fie pentru sortimentele mai ieftine, insa cu un grad ridicat de calitate. Livrarile de paneluri se efectueaza in mod direct la nivel national, iar capacitatea de comercializare a acestora se situeaza la 10.000 mp/luna.
- Cum a evoluat piata de profil in ultimul timp, la nivel?
- Domeniul autohton al tamplariei termoizolante a fost marcat in 2013 de scaderea volumului activitatii si concurenta neloiala, iar in 2014 se observa mentinerea acestor probleme. Principalele dificultati specifice firmelor din bransa sunt reprezentate de scaderea cererii de ferestre si usi si orientarea catre produse low-cost. Pentru contracararea efectelor negative ale recesiunii, am recurs la masuri de promovare si la actiuni de informare pentru a convinge clientii de beneficiile utilizarii produselor de calitate. Relatiile dintre furnizorii de materii prime si producatori s-au modificat in ultima perioada, in sensul ca presiunea pusa pe pret a dus la regresul drastic a nivelului de calitate a produselor. Consideram ca, pentru dezvoltarea domeniului, s-ar impune implementarea si respectarea cu strictete a unor standarde minime de calitate.
|