INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
REYNAERS ROMANIA |
Adresa: Bulevardul Tudor Vladimirescu nr. 29, Bucuresti, Sector 5 |
Telefon: 021/321.08.38 |
Fax: 021/321.08.38 |
E-mail: office@reynaers.ro |
Web site: www.reynaers.ro |
Domenii: Profile aluminiu & materiale pentru placari |
Descriere activitate Sisteme de ferestre si usi din aluminiu, sisteme de glisare, luminatoare, pereti cortina si parasolare. |
Prezentare companie/institutie REYNAERS ALUMINIUM s-a axat si in 2021 pe dezvoltarea strategica
Daniel Popa (42 de ani)
Functia/Firma: Country Manager, Reynaers Aluminium Romania;
Experienta profesionala: 18 ani in domeniul sistemelor pentru tamplaria termoizolanta.
Compania Reynaers Aluminium a continuat sa se axeze anul acesta la nivel de business pe dezvoltarea strategica. La inceputul anului, au fost deschise trei noi showroom-uri in Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara, dupa lansarea, in 2019, a celui din Bucuresti. Decizia de consolidare a prezentei in aceste regiuni ale tarii a venit natural, ca o continuare a faptului ca societatea Reynaers Aluminium era deja prezenta pe plan local in zonele respective, prin intermediul echipelor sale tehnico-comerciale. Pozitionarea geografica a acestor orase faciliteaza prezenta companiei in mod uniform, in intreaga tara. Totodata, localitatile respective constituie poli de business importanti, unde se dezvolta anual proiecte reprezentative, astfel incat, dupa cum precizeaza Daniel Popa, Country Manager al Reynaers Aluminium Romania, asteptarile managementului firmei in ceea ce priveste cresterea cifrei de afaceri sunt ridicate. La inceputul lui 2021, compania si-a propus o crestere cu 5% a cifrei de afaceri, bazata pe un plan amplu de intrare si pe alte piete, prin extinderea gamei de produse cu sistemele de otel Forster. De asemenea, a mizat pe digitalizare si pe experientele alternative oferite colaboratorilor prin intermediul showroom-ului din Bucuresti. In cadrul acestuia, este operationala o aplicatie de simulare virtuala, ce permite beneficiarului vizualizarea viitorului proiect de constructie inca din faza de concept. In actualele 12 luni, care se apropie de final, managerul firmei precizeaza ca a fost inregistrata o crestere, in special in domeniul rezidential si, in acelasi timp, celelalte segmente au prezentat perspective bune, in ciuda contextului actual, cu exceptia segmentului office, unde a fost consemnata o usoara scadere. In general, termenele de livrare au fost mai mari, din cauza situatiei globale, insa doar pentru anumite solutii. Eforturile constante ale pietei au ajutat insa sa nu existe blocaje in industrie.
- Care sunt efectele crizei sanitare, exercitate asupra companiei dumneavoastra?
- Pandemia a avut efecte puternice asupra tuturor domeniilor de activitate, iar piata in cadrul careia ne desfasuram activitatea nu face exceptie. Principala provocare am putea spune ca a fost faptul ca am traversat o perioada a schimbarilor, dominata partial de incertitudine, din cauza contextului medical. Primul trimestru al anului 2020 s-a desfasurat in parametrii obisnuiti, intr-un trend ascendent. Din trimestrul al doilea insa, odata cu declararea starii de urgenta, am inceput sa resimtim o incetinire. Cu toate acestea, sectorul constructiilor nu parea semnificativ afectat, avand in vedere ca pe santierele din tara activitatea continua, iar importurile se derulau intampinand doar usoare intarzieri, aspecte care ne faceau sa ne pastram atitudinea pozitiva. Astfel, pana la finele anului trecut, am reusit sa ne indeplinim obiectivele prognozate, inregistrand o crestere de aproximativ 12% fata de 2019. Cu toate ca repercusiunile pandemiei se resimt la nivel financiar pentru toti marii operatori ai segmentului nostru de activitate, am reusit sa elaboram o strategie eficienta si ne-am adaptat rapid cerintelor si schimbarilor pietei. Evolutia favorabila s-a datorat in special proiectelor imobiliare de anvergura in care produsele Reynaers sunt implicate pe plan local. In general, pandemia ne-a provocat sa ne valorificam si mai mult atuurile, sa ne adaptam si sa venim cu solutii, indiferent de context.
- Intrevedeti vreo modificare majora a conditiilor actuale de afaceri in anul urmator?
- Pentru noi, dezvoltarea strategica ramane o prioritate. Suntem in faza de negociere pentru alte cateva proiecte de notorietate pe piata, ce vor continua si in anul urmator. Ne adaptam constant serviciile pentru a tine pasul cu tendintele actuale si optimizam toate procesele operationale. Depunem eforturi constante de a ne mentine avantajul competitiv, dezvoltam si imbunatatim in permanenta sistemele Reynaers si suntem alaturi de parteneri si clienti prin solutii personalizate, precum si prin showroom-urile proprii, unice pe acest segment in Romania. In ceea ce priveste majorarile de preturi la materiile prime, au existat cresteri in toate domeniile, inclusiv pentru materialele de constructii, situatia fiind una globala. Avem insa parteneriate construite pe termen lung, iar clientii nostri au inteles contextul si sunt flexibili. Tot la nivel de grup, luam si deciziile de participare la targurile internationale, in momentul de fata acestea fiind detalii in curs de elaborare.
- In ce masura ati demarat procesul de digitalizare a companiei si cum ati reusit sa va adaptati la aceasta noua abordare de afaceri?
- Reynaers pune la dispozitia partenerilor solutii digitale pentru toate aspectele business-ului lor. Clientii pot avea siguranta ca intelegem, ne asumam cerintele si le implementam in solutii orientate spre viitor. Le asiguram un pachet complet de dispozitive si aplicatii care le ofera un suport de 360 de grade, astfel incat sa obtina cele mai bune rezultate. Lucrul in domeniul constructiilor ii face pe oameni sa creada ca nu exista prea mult loc pentru inovatie, insa mentalitatea incepe sa se schimbe. Exista o fuziune interesanta intre inovatie si tehnologie, la fel ca in majoritatea altor domenii. Showroom-urile noastre sunt gandite sa combine atat aspecte tehnice, digitale, cat si elemente specifice de design, pentru fiecare partener. Mostrele prezentate creeaza o experienta practica pentru vizitatori, in timp ce aplicatiile digitale fac posibila depasirea limitarilor de spatiu, aratand intreaga gama de solutii oferite de Reynaers. Acestea sunt realizate cu cele mai noi solutii, recent lansate si ne propunem sa mentinem si sa dezvoltam acest concept, actualizand exponatele ori de cate ori lansam un produs nou.
- Cum considerati ca va fi influentata industria de profil pe termen mediu si lung de actuala orientare europeana spre anularea amprentei de carbon si eficientizare energetica?
- Sustenabilitatea este o tema deosebit de importanta pe agenda Reynaers si incercam permanent sa gasim solutii pentru a integra durabilitatea in toate actiunile noastre. Activam pe o piata tot mai educata, care tinde spre imbunatatirea mediului de viata si de lucru al oamenilor, aspecte ce creeaza un context pozitiv pentru noi. Numai cu produse de inalta tehnologie, care au in spate procese complexe de cercetare si dezvoltare, teste si know-how, se pot livra solutii care sa indeplineasca aceste cerinte de calitate. Nu numai ca investim in idei inovatoare de imbunatatire a procesului de reciclare a produselor noastre, dar ii implicam si pe toti colaboratorii nostri pentru a garanta ca ferestrele din aluminiu sunt reciclate in ferestre noi. Durabilitatea ridicata a aluminiului, faptul ca este un material eficient energetic si 100% reciclabil, fara a-si pierde calitatea, i-a stabilit reputatia de metal verde. Nu mai putin de 75% din produsele de aluminiu realizate vreodata sunt inca in utilizare, datorita faptului ca acesta poate fi reutilizat la infinit. Spre deosebire de alte materiale, aluminiul nu isi pierde caracteristicile unice pe parcursul procesului de reciclare, iar viitorul durabil al constructiilor este de neconceput fara aluminiu.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Noiembrie/Decembrie 2021)
|