Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 30 Noiembrie 2022
SISECAM
Home - INDEX COMPANII - SIEGENIA GRUPPE - REPREZENTANTA
PAGINA PERSONALIZATA


SIEGENIA GRUPPE - REPREZENTANTA

SIEGENIA GRUPPE - REPREZENTANTA

Adresa: Str. 1 Decembrie 1918, bl. 12, sc. D, ap. 26, Sfantu Gheorghe, Judet Covasna
Telefon: 0723-388.274, 0724-230.607
Fax: 0268/321.055
E-mail: lajos.szonda@siegenia.com ; calin.ciurea@siegenia.com
Web site: www.siegenia.com
Domenii: Sisteme de feronerie
Descriere activitate
Producator si furnizor de sisteme de feronerie pentru tamplarie termoizolanta.
Prezentare companie/institutie
SIEGENIA: Investitii substantiale in fabricile grupului, planificate in 2021
 
 
 
 
 
Lajos Szonda (52 de ani)
Functia/Firma: reprezentant in Romania, Siegenia;
Experienta profesionala: 12 ani in domeniul sistemelor destinate tamplariei termoizolante.
 
Pentru 2021, reprezentanta autohtona a companiei Siegenia estimeaza o crestere semnificativa a cifrei de afaceri, ce poate atinge chiar si un plus de 25% in raport cu valoarea inregistrata in 2020. Dupa cum precizeaza Lajos Szonda, reprezentantul in Romania al Siegenia, si la finalul anului 2020 a fost consemnata o usoara majorare in raport cu 2019, prin eforturile sustinute depuse pentru cresterea volumelor de vanzari. Siegenia Romania face parte din grupul german Siegenia Frank AG, unul dintre cei mai mari producatori globali de feronerie pentru ferestre.
 
- Cum este structurata oferta proprie de produse si care sunt cele mai noi sortimente din oferta?
- In portofoliul propriu se regasesc, in principal, sisteme de feronerie pentru ferestre (in proportie de 60% din totalul activitatii) si pentru usi (15%) si modele culisante si osciloculisante (25%). Cele mai semnificative cereri le inregistram, in ultima perioada, pe segmentul produselor premium pe care suntem specializati, sau pe cel al sistemelor culisante cu ridicare.
In domeniul feroneriei destinate ferestrelor, detinem in portofoliu toate tipurile de sortimente pentru sisteme culisante si osciloculisante, la care avem implementate pentru Romania si variantele Confort. Pentru gama de sisteme culisante cu ridicare, avem dezvoltate solutiile proprii la praguri Eco Pass, respectiv sistemele armonice pentru usi de tip FS. Cel mai nou produs este dezvoltat impreuna cu Profine pentru gama Eco Slide si se numeste Premi Slide 76, solutie ce a fost lansata in 2019, insa care de-abia acum are succesul asteptat. In Romania ne comercializam produsele prin intermediul unor dealeri consacrati, precum VBH Romcom sau Profine Romania, incepand din acest an urmand sa colaboram si cu Schachermayer Romania.
- Ce evolutie a avut piata de profil in ultimul timp?
- Anul trecut a trebuit sa facem fata unei perioade in care comenzile nu au fost destul de stabile. Ma refer aici la prima parte a anului 2020, cand aceasta instabilitate a fost intalnita in randul clientilor, piata incepand sa se redreseze abia din a doua parte a anului. Au existat insa si aspecte pozitive, cum ar fi disponibilitatea in randul clientilor a unor fonduri pentru renovari, bani care inainte erau alocati pentru vacante. O alta problema a fost aceea ca am pierdut putin contactul cu piata, insa am venit cu solutii online cu care am reusit sa acordam consiliere tehnica sau sa facem ofertari. Masurile de digitalizare pe care le-am adoptat ne-au permis sa derulam online inclusiv diverse activitati tehnice.
- Care sunt cele mai importante schimbari pe care le faceti la nivel de grup?
- In ceea ce priveste dezvoltarea activitatii la nivel de grup, anul acesta sunt planificate investitii substantiale la fabricile Siegenia si KFV. Grupul Siegenia are peste 100 de ani de experienta, fiind o afacere de familie fondata in anul 1914 de catre Wilhelm Jägger. In anul 1994, a achizitionat marca Aubi, iar in 2006 KFV. Astazi grupul activeaza nu doar in Germania si Europa, ci la nivel international avand clienti in aproape 80 de tari. Concernul detine in prezent sase unitati de productie, are 2.800 de angajati si a inregistrat o crestere de aproape 100% in ultimii 20 de ani.
(articol aparut in revista Fereastra, editia August 2021)
 

 
SIEGENIA-AUBI: 100 de ani de succes pe piata internationala de feronerie
Concernul german Siegenia Group, cu o cifra medie de afaceri de peste 600 milioane de euro, este unul dintre competitorii care domina piata internationala a sistemelor de feronerie pentru ferestre/usi, promovand un portofoliu complet de produse ce include un nivel tehnologic superior si se adapteaza in mod dinamic celor mai exigente cerinte de eficienta energetica, siguranta si confort in exploatare. In prezent, activitatile operatio­nale se deruleaza in cadrul a sase centre de productie, din care patru amplasate in Germania, respectiv cate unul in Polonia si China. De asemenea, holdingul detine reprezentante comerciale in Austria, Bielorusia, Benelux, Franta, Polonia, Elvetia, Marea Britanie, Federatia Rusa, Turcia, Ungaria, Ucraina, Italia si Coreea de Sud. Elementul principal ce reprezinta resortul care animeaza intregul proces de dezvoltare a companiei este constituit de promovarea inovatiei, investitiile majore in activitatile de cercetare-dezvoltare generand rezultate pe masura, concretizate prin solutii deosebite, incadrate in cele mai inalte clase de performanta.

Wieland Frank, Managing Partner al Siegenia-Aubi:
„Lumea contemporana ridica noi provocari pentru compania noastra. Produse precum sistemele automate de siguranta si control (chei, dispozitive de comanda pentru ferestre/usi glisante), aparatele de ventilatie eficiente din punct de vedere energetic etc. se monteaza in tot mai multe imobile moderne. Ideile si laitmotivele predecesorilor care s-au aflat la conducerea grupului au persistat pana in prezent si avem convingerea ca numai prin inovatii si modificari constructive constante va fi asigurata posibilitatea de dezvoltare a companiei in viitor. Faptul ca in acest an aniversam centenarul reprezinta cea mai buna dovada a succesului eforturilor angajatilor concernului din toata perioada respectiva. Constructia noului centru expozitional, a unei sectii moderne de tratament de suprafata la unitatea din Niederdielfen, precum si investitiile pentru achizitia unor tehnologii moderne de productie constituie motorul procesului de modernizare pe termen lung a companiei. Mottoul «More drive than ever» subliniaza ca ne angajam in continuare in procesul de promovare a unor sisteme care sa echipeze ansambluri sigure, inteligente si ecologice”.

Peste 150.000 de seturi de repere oscilo-batante, livrate la nivel national
Holdingul este prezent pe piata din Romania din anul 1994, extinzandu-si aria proprie de distributie la nivel national inca din primii ani de activitate. Cei mai multi parteneri se afla in Bucuresti, Timisoara, Pitesti, Cluj-Napoca, Suceava si Piatra Neamt. In cele doua decenii de prezenta pe piata locala de profil, Siegenia-Aubi a reusit sa se impuna prin calitatea produselor promovate si prin profesionalismul reprezentantilor sai tehnici. „Din perioada in care sectorul autohton de tamplarie termoizolanta se afla intr-o etapa incipienta de dezvoltare, am inregistrat un succes deosebit gratie caracteristicilor optime de performanta a modelelor propuse partenerilor nostri. Am reusit, astfel, sa ne mentinem in topul furnizorilor traditionali, desi nu am beneficiat de o infrastructura comerciala complexa, asa cum s-a intamplat in cazul celorlalte firme de profil. Conform datelor oficiale, in urma cu 10 ani reuseam sa realizam vanzari care atingeau nivelul de 3,5 milioane de euro, iar evolutia nu s-a oprit aici. Performanta financiara maxima a fost atinsa in anul 2008, cand subsidiara din Romania raporta o cifra de afaceri de aproape sase milioane de euro. Evident, recesiunea ne-a afectat intr-o oarecare masura, insa am reusit sa gestionam destul de bine situatia, obtinand stabilizarea livrarilor la o cota acceptabila. In continuare, cererea partenerilor locali este indreptata spre modelele oscilo-batante, care detin o pondere de 80% in vanzarile totale realizate in Romania. Din punct de vedere cantitativ, pe acest segment comercializam anual aproximativ 150.000 de seturi de feronerie si speram sa conservam acest nivel pana la finalizarea actualei crize economice”, a declarat Calin Ciurea, reprezentant de vanzari al Siegenia-Aubi pe plan national.
Cererea este dominata de modelele oscilo-batante
Unul dintre avantajele competitive majore de care societatea beneficiaza in acest moment in Romania este reprezentat de extinderea optima a retelei de distributie, produsele promovate fiind disponibile pentru orice companie specializate din bransa. Cel de-al doilea reprezentant in Romania, Szonda Lajos, a declarat ca „am constatat o majorare a cererii pentru produse de inalta performanta tehnica, destinate echiparii anumitor modele de ferestre/usi. Este vorba, in principal, de ansambluri destinate pietelor externe pe care activeaza cativa dintre cei mai importanti parteneri cu care derulam relatii de afaceri in Romania. In prezent, sistemele respective sunt instalate la modele comercializate catre beneficiari din Germania, Belgia, Franta si Italia, care sunt destul de bine informati in legatura cu proprietatile produselor Siegenia. Trebuie mentionat faptul ca livram inclusiv sisteme cu trei puncte de siguranta, incadrate in clasa de rezistenta antiefractie RC 1. De asemenea, inregistram o cerere deosebit de importanta inclusiv in ceea ce priveste modelele destinate montajului la ferestrele din lemn stratificat si aluminiu, prevazute cu solutii sofisticate de actionare (liftant-glisante, culisante in plan paralel sau glisant-armonice). Cu toate acestea, se poate afirma ca modelul comercializat cu predilectie in Romania este cel din seria Favorit, cu deschidere oscilo-batanta”.
Un secol de prezenta piata mondiala a sistemelor de feronerie
In anul 1914, Wilhelm Jäger a fondat „Fabrica de Presare si Stantare”, din Kaan-Marienborn, specializata in productia de componente pentru cazanele fabricate in Siegerland. La sfarsitul razboiului, ginerele sau, Adolf Frank, a devenit coordonatorul societatii, care a fost redenumita Jäger, Frank Und Co, demarand productia de feronerie pentru mobila. Urmatoarele doua decenii au fost caracterizate de prosperitate economica, iar din anul 1937 activitatea societatii s-a concentrat pe executia de feronerie pentru ferestre si sisteme moderne de aerisire. Impreuna cu fiul sau, Gerhard Frank, administratorul companiei a reusit sa asigure succesul de piata, impunandu-se treptat ca promotor al unor sisteme de maxima performanta. Noua generatie implicata in management a avut o influenta deosebita in transformarea fabricii intr-o societate cu activitate internationala. Expansiunea a fost asigurata de lansarea, in 1954, a primului model de feronerie oscilo-batanta, care a garantat firmei un avantaj competitiv semnificativ.
Marca Siegenia s-a impus ca un simbol al calitatii
Anul 1955 reprezinta momentul oficial al lansarii marcii Siegenia. In perioada urmatoare, compania a inregistrat o crestere rapida care s-a concretizat, initial, prin constructia unui nou sediu administrativ si cresterea personalului pana la nivelul de 200 de angajati. In deceniul urmator sectiile de productie s-au mutat intr-un complex modern de hale finalizate in 1967, potrivite pentru derularea procesului de galvanizare a sistemelor de feronerie respectand cele mai exigente standarde, precum si o parte a activitatii administrative. La 20 de ani de la infiintare, brandul a devenit foarte cunoscut pe piata europeana de profil, numele societatii fiind schimbat in Siegenia-Frank. Prin dezvoltarea permanenta a reperelor oscilo-batante Favorit, vandute de la lansare in peste 250 milioane de seturi, firma a reusit sa ocupe un loc de top in bransa inca din anii 1970. La consolidarea pozitiei respective a contribuit inclusiv promovarea primului model de feronerie oscilo-batanta, compus din piese putine, simplu de asamblat si usor de montat. La scurt timp a urmat lansarea sistemului de inchidere Trial, fiind pentru prima data cand fixarea acestuia putea fi realizata cu o singura gaurire simpla, fara a mai fi necesara o frezare adanca in falt. Acest procedeu revolutionar este si in prezent standardul general acceptat pentru montajul acestei categorii de sisteme. In mod firesc si ca o consecinta a cresterii masive a cererii pentru produsele noii uzine Niederdielfen, a urmat extinderea halelor de productie - proces care s-a derulat pana in anul 1984. In intervalul analizat, portofoliul de produse s-a diversificat, fiind completat cu feroneria liftant-glisanta destinata utilizarii la ferestrele de mare gabarit, precum si cu solutii inovatoare pentru sistemele de ventilatie. In contextul dat, cota livrarilor la export a atins nivelul de 20%, Siegenia deschizand filiale in Austria, Franta si Elvetia.
Strategia de achizitii asigura consolidarea pozitiei in topul furnizorilor
Schimbarea de generatie la conducerea firmei a avut loc in 1988, cand Wieland Frank a preluat, la numai 29 de ani, atributiile manageriale ale intreprinderii familiale. In timpul mandatului acestuia, Siegenia a continuat procesul de extindere pe piata din Europa, precum si in zona Orientului Mijlociu, fiind infiintate unsprezece filiale noi. De asemenea, prin achizitia companiei Aubi Baubeschläge GmbH, din Hermeskeil (Rheinland-Pfalz), gama de produse a fost imbunatatita in mod net si au fost create premise importante ale cresterii si dezvoltarii intreprinderii, precum si ale majorarii livrarilor pe pietele internationale. De altfel, Aubi a furnizat elementul de ridicare cu brat care asigura inchiderii ferestrei o fiabilitate si siguranta sporita, chiar si in cazul in care aceasta cedeaza cu timpul sub propria greutate. La finele secolului trecut, Siegenia a prezentat specialistilor din domeniul tamplariei prima feronerie cu actionare plan paralela (de tip PAF), care conferea cercevelei posibilitatea unui decalaj paralel fata de rama ferestrei, asigurand chiar si in aceasta pozitie incadrarea in clasa de rezistenta antiefractie RC-2. Expansiunea globala a continuat intre 2000 si 2004, cand grupul si-a deschis fabrici in China si Polonia, pentru a putea deservi pietele in crestere din Asia si Europa de Est. In acelasi timp, compania a dovedit consecventa in procesul de inovare, revolutionand din nou procedura de fabricatie a ferestrelor prin intermediul sistemului Titan IP, ce face posibila montarea in prealabil a anumitor componente ale feroneriei, inainte de sudura profilelor. La jumatatea deceniului precedent, a fost luata decizia infiintarii diviziei Sicherheits-Service GmbH, cu sediul in localitatea Reinsfeld, specializata in promovarea de sisteme, solutii si prestari de servicii pe segmentul asigurarii unor caracteristici antiefractie la ferestrele existente. La scurt timp, Siegenia, prin preluarea companiei KFV Karl Fliether GmbH & Co KG, din Velbert, a cucerit pozitia de lider pe piata din Germania in ceea ce priveste feroneria pentru usi si sisteme de inchidere. Ca si in cazul Aubi, achizitia a avut rolul de completare a programului de produse. Unul dintre evenimentele importante desfasurate recent este reprezentat de lansarea, in cadrul programului de feronerie Titan AF, a elementelor Siegenia-KoPiBo (3D-KomfortPilzBolzen). Prin posibilitatea reglarii inaltimii, KoPiBo a oferit oportunitatea adaptarii in mod optim a tolerantelor faltului si simplificarii semnificative a procesului de instalare a feroneriei. La sfarsitul lui 2008, criza financiara si economica mondiala a dus la recesiunea pietelor internationale de constructii, fapt ce a influentat si activitatea Siegenia. Printr-o restructurare inteligenta, compania s-a adaptat insa cu succes la noile conditii de piata. In prezent, toate cele patru filiale din Germania sunt responsabile pentru dezvoltarea si fabricarea unui spectru de produse bine definite. Punctul de lucru din Polonia preia procedurile de lucru manual, care nu mai sunt rentabile a fi efectuate in Germania, iar centrul din apropierea Beijingului deserveste intreaga piata asiatica. Actualmente, mai mult de 2.800 specialisti Siegenia, pe plan mondial, sunt angrenati in dezvoltarea, fabricarea si desfacerea produselor de marca SI si KFV pentru clienti din 80 de tari ale lumii.
SIEGENIA-AUBI: 100 successful years on the international market of hardware
The German group Siegenia, with an average turnover of over 600 million EUR, is one of the competitors which dominate the international market of hardware systems for windows and doors, by promoting a comprehensive product portfolio. The current offer includes components with a high technological level that dynamically adapt to the most demanding conditions regarding energy efficiency, safety and comfort. Currently, the operational activities take place within six production centers, out of which four are located in Germany, one in Poland and another one in China. The company has trade offices in Austria, Belarus, Benelux, France, Poland, Switzerland, United Kingdom, Russia, Turkey, Hungary, Ukraine, Italy and South Korea. The main element, on which the entire development process of the company is based, consists in promoting innovation and sustaining major investments in research. The group is present in Romania since 1994, expanding its area of distribution nationwide in the first years of activity. Most of Siegenia-Aubi partners are located in Bucharest, Timisoara, Pitesti, Cluj-Napoca, Suceava and Piatra Neamt. During the two decades of presence on the local market, the company managed to improve its share by promoting good quality products and services, provided by highly qualified and professional technical representatives. The official representatives of Siegenia-Aubi state that, beginning with the early period of development of the local thermal insulating windows industry, the company has been very successful thanks to the optimum performance characteristics of the promoted models. In this way, Siegenia kept its place on the top of the hardware suppliers, even though the company did not benefit of a complex commercial infrastructure, like other specialized companies. According to the official data, 10 years ago, the Romanian subsidiary managed to achieve sales of 3.5 million EUR, and its evolution did not stop there. The maximum financial performance was achieved in 2008, when the local representation reported a turnover of nearly 6 million EUR.
(articol aparut in revista TOP-Fereastra, editia Mai 2014)

Stiri & Comunicate

ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
2021-video-fer
Meesenburg
rehau
TOP-500-PRODUCERS
A aparut editia
OCTOMBRIE 2022!
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza