Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - URBAN C&O se redreseaza dupa criza si promoveaza excelenta tehnologica
URBAN C&O se redreseaza dupa criza si promoveaza excelenta tehnologica
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 09 Mai 2022 06:31
Furnizorul german de utilaje pentru tamplarie termoizolanta Urban GmbH & Co Maschinenbau KG activeaza de peste sapte decenii pe piata internationala de profil, in toata aceasta perioada lansand echipamente si servicii care au influentat pozitiv calitatea produselor finite, multe dintre patentele companiei devenind deja standarde industriale. In prezent, firma din Memmingen – Germania are o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de euro, fiind unui dintre cei mai importanti competitori de pe piata de profil atat in Europa, cat si in America de Nord. Subsidiara locala, Urban C&O a fost fondata in urma cu 23 de ani, performanta financiara majorandu-se in mod constant, chiar si in momentele mai putin prielnice, marcate de criza financiara, cea sanitara sau geopolitica. In prezent, compania colaboreaza in Romania cu peste 200 de parteneri la nivel national, care beneficiaza de avantajele nete ale tehnologiilor inovatoare puse la dispozitie de Urban. In continuare, directorul general al societatii, Catalin Polivanov, face o trecere in revista a evenimentelor din ultima perioada si inainteaza o serie de estimari cu privire la evolutia industriei pe termen scurt si mediu. 
 
- Cum a evoluat cererea pe segmentul local de utilaje pentru tamplarie in anii pandemiei? Ce efecte a avut criza sanitara asupra strategiei de investitii a partenerilor din Romania? 
- Daca facem o incursiune in istoria apropiata, ne amintim destul de precis faptul ca in 2020 cererea fost redusa, din motive obiective, reprezentate inclusiv de blocajul de doua luni generat de starea de urgenta. O alta cauza majora a fost incertitudinea care a marcat economia in ansamblul sau, facand aproape imposibila conturarea unui plan de afaceri coerent, in noua conjunctura generata de pandemie. In ceea ce priveste compania noastra, situatia a fost diferentiata. Astfel, utilajele cu termen de livrare mai mare, fusesera deja comandate in anul precedent. In ceea ce priveste achizitiile din 2020, acestea au avut loc numai in contextul in care companiile partenere au decis necesitatea inlocuirii unor echipamente care nu mai puteau fi folosite din cauza vechimii si uzurii lor avansate. In aceste conditii foarte complexe, cifra de afaceri a avut de suferit, insa am reusit sa facem fata situatiei. 
 
- Sunteti optimisti in ceea ce priveste viitorul, avand in vedere mai ales actualele perturbari induse in continuare de criza santiara, peste care se suprapun problemele conflictului din Ucraina? 
- Suntem optimisti si in acelasi timp destul de ingrijorati. Pertubarile cauzate de pandemie si razboiul din Ucraina au dus la o situatie nefavorabila, caracterizata prin cresteri semnificative ale preturilor la materii prime si materiale. De asemenea, este de mentionat si penuria de componente electronice, la care se adauga intarzierile livrarilor cauzate de problemele de transport. Toate cele mentionate anterior au alimentat suplimentar problemele existente in ceea ce priveste predictibilitatea. Practic, la momentul actual termenele de livrare care nu pot fi stabilite cu exactitate, iar acest fapt afecteaza destul de puternic activitatea clientilor nostri. Trebuie subliniat ca, in ceea ce ne priveste, consideram ca un element care ne afecteaza mai mult chiar decat cresterea preturilor este reprezentat de impactul pe care situatia actuala il exercita asupra relatiilor noastre cu partenerii. Nu ne pierdem insa optimismul, bazandu-ne pe faptul ca cererea pentru utilaje performante si de mare capacitate productiva ramane la un nivel ridicat, justificat de solicitarile pentru produse de inalta calitate, care sa se adapteze perfect cerintelor actuale si viitoare de eficientizare energetica, stipulate inclusiv in strategia europeana pe termen lung definita in cadrul Green Deal. 
 
-Cum au evoluat vanzarile companiei locale in 2020 si 2021 si la ce va asteptati pe termen scurt? 
-Dupa cum mentionam anterior, in 2020 a avut loc o anumita scadere a incasarilor, pe fondul opririi activitatii in perioada in care a fost decretata starea de urgenta, precum si al nesigurantei cu privire la viitorul pe termen scurt al pietei constructiilor, in ansamblul sau. Din fericire, pe parcursul lui 2021 lucrurile s-au clarificat  oarecum, fapt ce a determinat ca vanzarile noastre sa reintre pe un trend ascendent. In anul respectiv am reusit sa incheiem contracte pentru utilaje care se vor livra pe parcursul lui 2022, majoritatea comenzilor venind din partea partenerilor nostri traditionali, cu care am dezvoltat relatii solide de afaceri. 
 
- Ce impact considerati ca va exercita noua strategie europeana Green Deal asupra pietei de utilaje? 
- In ceea ce priveste mult vehiculatul pact verde european, prin referirea pe care acesta o face la renovarea stocului actual de cladiri si la eficientizarea energetica a constructiilor – cunoscute ca fiind unul dintre cei mai importanti consumatori la momentul actual – in opina noastra strategia respectiva va avea un impact considerabil inclusiv asupra pietei de utilaje. Acest lucru se va intampla datorita necesitatii accelerarii programelor curente de reabilitare termica a cladirilor, cu efect direct asupra cererii de echipamente, intrucat presiunea pe oferta va atrage dupa sine o imbunatatire a capacitatilor de fabricatie din domeniul ferestrelor. De asemenea, exigentele deosebite in ceea ce priveste caracteristicile de performanta ale produselor finite vor duce la sporirea solicitarilor de solutii tehnologice avansate, capabile sa se raspunda unor cerinte foarte stricte de conformitate si calitate. 
 
-In ce masura actualele tendinte de digitalizare, internetul obiectelor (IoT), robotizare si automatizare au sanse reale sa impulsioneze activitatea de pe piata locala de profil? 
- Aceste trenduri se manifesta deja de cativa ani si sunt in principal incurajate de scaderea ofertei pe piata muncii. Penuria de personal inalt calificat a determinat companiile sa se orienteze spre solutii de inlocuire, care sa asigure nivelurile necesare de productivitate. Digitalizarea, robotizarea si automatizarea vor acoperi aceste lipsuri si vor duce la  eficientizarea proceselor de productie, precum si la majorarea capacitatii acestora.
 
- Care este mesajul pe care doriti sa-l adresati clientilor actuali si potentiali ai Urban C&O?
- Ii asiguram pe toti partenerii ca le vom acorda intregul concurs pentru realizarea proiectelor pe care le deruleaza. Vom face acest lucru prin suportul nostru permanent care ii va sustine in demersul de atingere a scopurilor propuse. De asemenea, de maxima importanta in domeniul nostru de activitate sunt activitatile de service, pe care in prezent le derulam prin intermediul partenerilor, in asa fel incat orice problema tehnica aparuta sa beneficieze de o rezolvare rapida. In afara de aceasta, ramanem fideli principiului de transparenta care ne-a ghidat activitatea in ultimele doua decenii. Astfel, in continuare ne vom informa in mod prompt si complet colaboratorii in ceea ce priveste cele mai recente realizari pe care compania-mama le dezvolta in domeniul automatizarii si eficientizarii proceselor de productie.
 
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left