Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 24 Noiembrie 2020
GHID de INSTALARE
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - VEKA: Digitalizarea, un obiectiv strategic central ce sustine conceptul calitatii
VEKA: Digitalizarea, un obiectiv strategic central ce sustine conceptul calitatii
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 28 Oct 2020 06:34
Directorul de marketing al VEKA Romania, Alexandru Oancea, este, fara indoiala, persoana cea mai potrivita din structura subsidiarei locale a grupului german pentru a dezvalui, in numele echipei extrem de omogene din care face parte, elementele strategice ce vor marca evolutia ulterioara a companiei si pentru a prezenta politicile specifice pe care se fundamenteaza obiectivul declarat de crestere sustenabila si organica a vanzarilor. Desi criza actuala a afectat operatiunile in prima parte a anului, prognozele VEKA sunt optimiste si reflecta o cultura organizationala solida, pe baza careia a fost construita si consolidata pozitia de lider al pietei de profile PVC.
 
- Nominalizati principalele elemente care au caracterizat piata in 2019 si prima jumatate a lui 2020.
- Fiind direct influentat de investitiile in sectorul constructiilor, industria de tamplarie a inregistrat o usoara scadere in 2019. Spre sfarsitul anului, priveam cu optimism in viitor si ma asteptam la o redresare a industriei. Acest lucru nu s-a intamplat din cauza pandemiei, care a redus si mai mult investitiile atat cele de stat, cat si cele private, care se bazau pe creditele oferite de sectorul bancar. Iata insa ca la finalul celui de-al treilea trimestru avem semnale pozitive si speranta revine in domeniu.
Desi pandemia a indus dificultati, acestea au venit pe fondul unei piete de tamplarie termoizolanta mult mai matura fata de cea de acum un deceniu. In ultimii ani, am vazut o crestere sustinuta pentru sistemele cu un grad mai mare de eficienta energetica, precum si pentru profilele cu o durabilitate mare, de clasa A. Ne asteptam ca, dupa aceasta perioada marcata de o stare de expectativa si, pe alocuri, chiar de neincredere in economie, cele doua trenduri sa redevina ascendente. Insa intreaga evolutie va depinde de cresterea economica, de stabilizarea cursului valutar si de sporirea puterii de cumparare a populatiei.
- Cum ati gestionat problematica pandemiei si ce prognoze aveti pe termen scurt cu privire la modul in care aceasta va influenta afacerile din Romania?
- Inca de la inceputul crizei sanitare, principala noastra prioritate a fost reprezentata de sanatatea angajatilor si a partenerilor. Am redus la minimum numarul deplasarilor, am adoptat partial sistemul „work from home” si am luat toate masurile de siguranta si igiena necesare.
In ceea ce priveste prognozele, este inca prea devreme sa ne pronuntam, deoarece traversam o perioada dificila. Pe termen scurt, este foarte posibil sa fim martorii unor consolidari in majoritatea sectoarelor economice. Afacerile mici si mijlocii, care stagneaza in aceasta perioada, vor fi nevoite sa fuzioneze sau sa iasa de pe piata printr-o vanzare. Ne uitam, de asemenea, cu mare atentie inclusiv la masurile luate de autoritatile centrale sa vedem daca ritmul investitiilor va fi mentinut la nivelul de dinainte de pandemie. Urmarim indeaproape dinamica industriei si suntem pregatiti sa cautam si sa implementam solutii pentru a ne adapta noului context. 
- Care sunt principalele canale de comunicare folosite in aceasta conjunctura speciala?
- Distantarea fizica ne-a fortat sa ne indreptam atentia spre metodele care permit comunicarea la distanta, instrumentele digitale si canalele de social media ocupand un rol extrem de important. Digitalizarea este un proces continuu si reprezinta un factor esential in optimizarea proceselor logistice si de productie. Inca din 2009, am inceput sa investim continuu in dezvoltarea canalelor digitale atat din perspectiva utilizatorilor finali, cat si din cea a producatorilor de tamplarie. Acum, la 20 de ani de prezenta VEKA in Romania, consider ca oferim partenerilor locali cea mai extinsa paleta de servicii digitale, pornind de la instrumente destinate proiectarii si productiei de tamplarie termoizolanta si ajungand la sisteme de promovare si generare de vanzari. Nu ne vom opri aici si intentionam sa dezvoltam in continuare solutiile digitale si in anii ce vor veni. DBS (Digital Building Solutions), subsidiara grupului VEKA, va reprezenta pentru industrie un pas substantial in procesul de digitalizarii productiei de tamplarie, integrand un set complex de instrumente, care sa ajute la cresterea controlului intregului flux si optimizand, astfel, eficienta tuturor proceselor de proiectare si productie. Inca de pe acum, putem discuta despre un pachet de programe ce vizeaza solutii de modelare si proiectare a ferestrelor, un program de vizualizare cu ajutorul realitatii virtuale, software pentru procesarea comenzilor si o solutie de identificare a fiecarui element de tamplarie (care se bazeaza pe inserarea in profil a unui cip NFC unde sunt stocate informatii despre elementul respectiv). Este o carte de identitate ce poate fi utilizata pentru a confirma livrarea la destinatie, pentru a oferi instructiuni de instalare sau pentru a prelua eventualele solicitari de service. O alta directie spre care ne indreptam atentia este reprezentata de sistemele de control electronic si de la distanta a obloanelor, jaluzelelor si a elementelor de umbrire incluse in structura geamurilor. Din aceasta clasa fac parte sistemele ShadeControl 100 si ShadeControl 110, doua solutii foarte practice pentru realizarea unui ecosistem specific caselor inteligente.
- Cum a evoluat compania din punct de vedere financiar in ultima perioada?
- Anul 2019 a marcat o usoara crestere a vanzarilor de profile VEKA in Romania, fapt ce a confirmat obiectivele noastre de crestere organica. Pentru exericitiul financiar in curs, primele 6 luni s-au caracterizat printr-o foarte usoara scadere, generata in mare masura de masurile de carantina adoptate de Guvern. Ne bucura insa sa vedem ca am asistat la o revenire rapida in perioada de vara, tendinta ce s-a continuat in luna septembrie. De aceea, estimam ca ne vom indeplini si anul acesta obiectivul de crestere organica a cifrei de afaceri.
- In ce fel marcati aniversarea VEKA pe piata romaneasca a profilelor PVC?
- Din pacate, situatia nationala nu ne permite sa sarbatorim asa cum ne-am dori, alaturi de partenerii nostri. Asadar, vom continua sa fim atenti si sa muncim asa cum am muncit si pana acum, astfel incat sa fim pregatiti pentru aniversarea de 25 de ani.
- Ce strategii va propuneti sa implementati pentru consolidarea pozitiei detinute pe piata de profil? 
- Cei trei piloni pe care ne bazam consolidarea pozitiei de lider pe piata de profile din PVC sunt investitiile continue in productia elementelor de calitate superioara, inovatia si extinderea retelei de parteneri. Suntem incantati sa vedem ca tot mai multi consumatori si parteneri descopera calitatea certificata a produselor noastre si ne dorim ca pe viitor tot mai multi clienti sa se poata bucura de atributele de rezistenta si eficienta a ferestrelor si usilor realizate cu ajutorul profilelor noastre de clasa A. Vom continua, de asemenea, sa ne dezvoltam paleta de sisteme oferite partenerilor din tara. As enumera aici noua platforma de usi liftant-glisante VEKAMOTION, introducerea unui sistem ce imbina avantajele aluminiului cu eficienta PVC-ului, precum si dezvoltarea cromatica a solutiei VEKA SPECTRAL. Mai mult, intentionam ca in perioada urmatoare sa diversificam metodele de educare si informare destinate utilizatorilor finali, precum si dezvoltarea solutiilor de marketing destinate promovarii partenerilor nostri. In pofida vremurilor dificile, vom continua sa ne desfasuram activitatea in mod sustenabil si eficient. Concomitent, vom ramane preocupati sa identificam solutii si inovatii prin care sa putem raspunde celor mai riguroase exigente ale clientilor. 
- Care este mesajul VEKA pentru parteneri si competitori?
- Istoria arata ca perioadele de criza sunt urmate de reveniri economice accelerate. Daca eforturile sunt gestionate corespunzator, se evita situatiile de risc si sunt respectate masurile impuse de autoritati, cred ca vom depasi cu bine situatia in care ne aflam. Noi, la VEKA, suntem pregatiti sa depunem toate eforturile pentru a gestiona eventualele efecte negative generate de pandemie. 
 
 
rehau
2020-video-C_
TELECOAUTOMATION
athena_370px
ghid_montaj
SISECAM
A aparut editia
OCTOMBRIE 2020!

Autentificare

Conferinta EURO-Fereastra - 2019
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
hautau 2017
hospice doneaza
SIMONSWERK
 
InfoliereProfile.ro
dualsoft
nhdp
deceunink_2020

Parteneri

trocal
ALUPROF
VBH
ROTO
URBAN
PC-500-2019
GHID de INSTALARE