A aparut analiza pietei de software pentru gestiunea afacerilor cu tamplarie, respectiv a bransei furnizorilor de accesorii pentru ferestre, aferenta anului 2012, documentul fiind structurat in sapte pagini. Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Alumni, Dualsoft, GMVA, Klaes, Orbansoft, Window & Facade Technologies, Alfa Best Real Line, Allianz TC, Bendkopp, Cicavien, Etanco, Ferotech, Ferovali, Giesse, Interplast Rom, Jolly Impex, Moderna Glaf, Promotion Business Team, RBB Aluminium, Romtera Product, Stromtech, Team Consult, Textor Industrial Project, Vexal, Wurth si altele. Chiar si in perioada de maxima intensitate a activitatii, o analiza exhaustiva a evolutiei vanzarilor consemnate la nivel national de furnizorii de software si accesorii era dificil de efectuat. Se poate presupune, insa, ca fiecare segment specializat a inregistrat o crestere cel putin similara celei din bransa de ferestre (+30% pe an), cel putin pana in 2008. Evident, fluctuatiile din perioada recesiunii au urmat in general parcursul dictat de bugetele pentru investitii ale producatorilor de tamplarie si/sau furnizorilor de sisteme, astfel incat in perioada 2009-2010 s-a constatat cu siguranta o depreciere a segmentelor analizate. Desi in 2011 a avut loc o anumita revenire, ce parea a fi primul semn al recuperarii timide a pierderilor, in primele noua luni ale anului in curs managerii firmelor din bransa de ferestre au fost obligati sa ajusteze inca o data bugetele alocate dezvoltarii afacerilor, astfel incat ritmul de achizitie a sistemelor complementare s-a diminuat din nou. Cu toate aspectele enuntate anterior, se pare ca, din punct de vedere valoric, segmentul autohton de software pentru fabricatia de ferestre a fost evaluat anul trecut la cel mult 1,2 milioane de euro, nivel care ar trebui sa fie corespunzator celor aproape 25.000 de licente acordate de companiile specializate (de la debutul activitatii acestora pe plan national pana in 2011). Chiar daca domeniul specific a fost marcat de aparitia unor programe noi, elaborate mai cu seama din cauza numeroaselor schimbari intervenite la nivelul sistemelor de profile/feroneriei, nivelul competitional a crescut semnificativ. In anii 2009 si 2010, activitatea specifica societatilor care concep si/sau promoveaza programe destinate optimizarii productiei sau vanzarilor de tamplarie s-a diminuat, in medie, cu peste 30%, evolutia pietei de software fiind strans legata de tendintele manifestate in randul producatorilor de tamplarie. Pentru informatii suplimentare,
click aici!